خانه » هشدار بازگشت آلودگی هوا از فردا به پایتخت

هشدار بازگشت آلودگی هوا از فردا به پایتخت

0

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، حامد یزدی مهر، هشدار داده است که آلودگی هوا از فردا دوشنبه نهم بهمن ماه به پایتخت بازمی‌گردد. این مسئله به ویژه برای گروه‌های حساس ساکن در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران نگران‌کننده است.

بنا به گزارش سازمان هواشناسی، پایداری و سکون هوا از فردا تا روز چهارشنبه دهم بهمن ماه، موجب انباشت آلاینده‌های جوی خواهد شد. این وضعیت در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران قابل ملاحظه خواهد بود.

توصیه‌های مهم مدیریت بحران در زمان آلودگی هوا

مدیریت بحران استان تهران توصیه کرده است که در مواقع آلودگی هوا، از ورزش در فضای باز، تردد غیر ضروری کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی پرهیز شود. همچنین، ساکنین مناطق تحت تأثیر آلودگی هوا، به ویژه افراد آسیب‌پذیر، باید از فعالیت‌های بلند مدت در فضای باز خودداری کنند.

استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا

یزدی مهر تأکید کرد که شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند به کاهش آلودگی هوا و پاکیزگی هوای شهر کمک کنند.

نقش خودروهای سنگین و گازوئیل‌سوز در انتشار آلایندگی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک تأکید کرد و گفت که خودروهای سنگین و گازوئیل‌سوز، به ویژه خودروهای فرسوده، نقش بسزایی در انتشار آلایندگی دارند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *