خانه » اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری در هفته جاری

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری در هفته جاری

0


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نتایج آزمون استخدامی آموزگاری هفته جاری اعلام شده و فرایند ارزیابی تکمیلی داوطلبان از ۲۸ فروردین آغاز خواهد شد.

جزئیات فرایند استخدام و ارزیابی داوطلبان

طبق گفته حمید طریفی حسینی، نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزگاری به زودی اعلام شده و داوطلبان از سه برابر ظرفیت به مرحله ارزیابی تکمیلی دعوت می‌شوند. این مرحله شامل تشکیل پرونده، بررسی اسناد امتیازآور و انجام معاینات پزشکی خواهد بود.

اهداف ارزیابی تکمیلی و جدول زمانی

معاون وزیر توضیح داد که ارزیابی‌ها به منظور اطمینان از صلاحیت‌های حرفه‌ای و شخصیتی داوطلبان صورت می‌گیرد و تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل خواهد شد. نتایج نهایی نیز توسط سازمان سنجش در اواسط خرداد اعلام می‌شود.

برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید

طریفی حسینی خاطرنشان کرد که تلاش می‌شود تا پذیرفته‌شدگان نهایی تا ابتدای تیرماه در مدارس دوره ابتدایی سازماندهی شوند. این امر به منظور جبران کمبود نیروی انسانی و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع در تابستان صورت می‌گیرد.

تأکید بر نیازسنجی و سازماندهی نیرو

معاون آموزشی تأکید کرد که نیازسنجی دقیق از کمبود نیروی انسانی به صورت استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای انجام می‌گیرد. این برنامه‌ریزی‌ها به تفکیک نیازها و به منظور اطمینان از آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد.

دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان جدید

با توجه به استخدام جدید، آموزش‌های ضمن خدمت برای تقویت مهارت‌های آموزشی معلمان جدید از اواخر خرداد و طی تابستان برگزار می‌شود تا معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید آماده باشند.

نتیجه‌گیری

با پیگیری‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌های دقیق، وزارت آموزش و پرورش امیدوار است که سال تحصیلی پیش رو بدون هرگونه چالشی در زمینه نیروی انسانی آغاز شود و با استخدام‌های جدید، نوآوری و پویایی بیشتری به نظام آموزشی کشور تزریق گردد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *