خانه » اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار قانونی ندارند: جایگزینی با سند تک برگ ضروری است

اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار قانونی ندارند: جایگزینی با سند تک برگ ضروری است

0

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح وظایف این اداره، به عدم اعتبار اسناد دفترچه‌ای و ضرورت تبدیل آنها به سند تک برگ اشاره کرد.

محمد افخمی با بیان اینکه “ثبت اسناد و املاک” فقط به صدور سند محدود نمی‌شود، وظایف این اداره را شامل “اجرای اسناد رسمی، نقل و انتقال دفاتر، ثبت مالکیت‌های مادی و معنوی” دانست.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن بیش از 90 درصد خدمات این اداره، به عنوان بزرگترین مشکل، کمبود نیروی کافی برای پاسخگویی به حجم بالای مراجعات، به خصوص در بخش “صدور اجرای سند مهریه” اشاره کرد.

افخمی در ادامه، موضوع عدم اعتبار اسناد دفترچه‌ای را مطرح کرد و گفت: “طبق قانون، اسناد دفترچه‌ای دیگر اعتباری ندارند و باید به سند تک برگ تبدیل شوند.”

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک تهران با بیان اینکه در سال 1403 حدنگاری تمام املاک استان تهران در دستور کار قرار دارد، از مردم خواست تا برای تبدیل سند دفترچه‌ای خود به سند تک برگ اقدام کنند.

وی مزایای سند تک برگ را شامل “امنیت بیشتر، جلوگیری از جعل، و امکان مشاهده وضعیت مالکیت در سامانه ثبت من” دانست.

افخمی با تاکید بر اینکه “هیچ خدمات ثبتی به اسناد دفترچه‌ای تعلق نمی‌گیرد”، از مردم خواست تا با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و یا اداره ثبت، نسبت به تبدیل سند خود اقدام کنند.

در پایان، وی با اشاره به تراکم بالای مراجعات در این زمینه، از مردم درخواست صبر و حوصله کرد و گفت: “هدف ما این است که تا پایان سال 1403، حدنگاری تمام املاک استان تهران را انجام دهیم و مالکیت مردم را تثبیت کنیم.”

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *