خانه » سیسی: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

سیسی: اجازه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه را نمی‌دهیم

0


در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر، در یک اقدام قاطعانه اعلام کرد که کشورش هرگز اجازه نخواهد داد تا فلسطینی‌ها به صورت اجباری از غزه کوچ داده شوند. این اظهارات در پاسخ به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جابجایی اجباری ساکنین غزه اعلام شد.

موضع قاطع مصر در حمایت از فلسطین

سیسی در حاشیه یک نشست با مقامات اروپایی در قاهره تأکید کرد که مصر به هیچ وجه کوچ اجباری فلسطینی‌ها را نمی‌پذیرد و در این زمینه ساکت نخواهد نشست. همچنین، او بر ضرورت برقراری آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرده و خواهان پایان یافتن درگیری‌ها شد.

با توجه به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و به ویژه حملات احتمالی به شهر رفح، مصر نگران است که این اقدامات به کوچ اجباری فلسطینی‌ها به سمت خاک مصر منجر شود.

حمایت اروپا از مصر

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، نیز در سفر به مصر بر ضرورت برقراری فوری آتش‌بس در غزه تأکید کرد. او به همراه چند تن از سران کشورهای اروپایی، بسته کمک مالی ۷.۴ میلیارد دلاری برای مصر را اعلام کرد که شامل همکاری در زمینه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم و حفاظت از مرزها می‌شود.

برنامه‌های همکاری آتی

این توافق همچنین شامل اعتباراتی برای سال‌های آینده به منظور کمک به مصر و افزایش صادرات انرژی به اروپا است، به این امید که اروپا بتواند از وابستگی به گاز روسیه کاهش دهد.

دیدار و امضای توافقات

رئیس کمیسیون اروپا به همراه رهبران کشورهای اتریش، بلژیک، قبرس، یونان، و ایتالیا پیش از امضای این قرارداد، با سیسی دیدار کردند.

چالش‌های پیش‌روی مصر

مصر که با بحران‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و هم مرز با لیبی و نزدیک به مناطق درگیری در غزه و سودان است، در صدد است تا با حمایت‌های بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها، شرایط را بهبود بخشد و از بروز بحران‌های انسانی جدید جلوگیری کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *