خانه » آتش سوزی ساختمان اداری در شرق پایتخت ۳۰ نجات یافته داشت

آتش سوزی ساختمان اداری در شرق پایتخت ۳۰ نجات یافته داشت

0


در رویدادی حیاتی در شرق پایتخت، آتش‌نشانان تهرانی با شجاعت و تخصص خود، جان ۳۰ نفر را از میان شعله‌های سوزان نجات دادند. سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، جزئیات این عملیات نجات را تشریح کرد.

شروع به موقع و هماهنگی بی‌نظیر

سید جلال ملکی، با بیان اینکه حادثه در ساعت ۱۱:۱۶ صبح در منطقه تهرانپارس رخ داد، از سرعت عمل و هماهنگی بالای تیم‌های آتش‌نشانی خبر داد. آتش‌نشانان تنها ظرف ۲ دقیقه پس از اعلام حادثه با تجهیزات کامل به محل رسیدند.

چالش‌ها و موفقیت‌های عملیات

در این ساختمان پنج طبقه که دارای ۱۰ واحد بود، آتش از پارکینگ شروع شده و به دو دستگاه خودرو سواری سرایت کرده بود. دود ناشی از آتش‌سوزی به سرعت در طبقات پخش شده و شرایط را دشوار کرده بود. آتش‌نشانان با بهره‌گیری از دستگاه‌های تنفسی، علاوه بر خاموش کردن آتش، عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

نجات داده شدن ۳۰ شهروند

ملکی افزود، در این عملیات، تقریباً ۳۰ نفر به سلامت از ساختمان خارج شدند، که سه نفر از آنها دچار دودگرفتگی جزئی شده بودند. خوشبختانه، این آتش‌سوزی بدون هیچ مصدومیتی مهار شد.

تحقیقات جهت یافتن علت حادثه

علت این حادثه هنوز در دست بررسی کارشناسان آتش‌نشانی است. امید است با شناسایی دلایل این حادثه، راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع موارد مشابه در آینده ارائه شود.

نتیجه‌گیری: تقدیر از قهرمانان بی‌ادعا

این حادثه آتش‌سوزی و عملیات نجات موفقیت‌آمیز، بار دیگر اهمیت آمادگی، شجاعت، و تخصص نیروهای آتش‌نشانی را به نمایش گذاشت. جامعه ما مدیون قهرمانان بی‌ادعایی است که در لحظات حساس، جان خود را به خطر می‌اندازند تا دیگران را نجات دهند. تقدیر و تشکر از این قهرمانان، کمترین کاری است که می‌توانیم برای قدردانی از زحمات آنها انجام دهیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *