خانه » مذاکره مجلس و دولت درباره حقوق بازنشستگان

مذاکره مجلس و دولت درباره حقوق بازنشستگان

0

## نقد عملکرد دولت در ارائه گزارش‌های مالی و اجرای قوانین

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس، به عدم ارائه گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور توسط دولت تا پایان دی ماه طبق ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس اعتراض کرد.

وی ضمن پرسش از ارسال یا عدم ارسال این گزارش به دیوان محاسبات، به عدم ارائه گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی به مجلس تا پانزدهم آبان ماه طبق ماده 182 قانون اشاره کرد و عدم اجرای این قانون در سال گذشته را به عنوان نقض آشکار قوانین و مصوبات مجلس دانست.

حاجی دلیگانی همچنین به عدم ارائه تفریغ بودجه سال گذشته در مجلس و عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف لایحه دو فوریتی ارائه شده توسط مجلس و دولت در خصوص این موضوع از سوی هیات رئیسه مجلس شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس، در پاسخ به این تذکرات، ضمن تأکید بر اولویت موضوعات مطرح شده در دستور کار مجلس، به عدم وجود این تذکر در دستور کار مجلس و مغایرت آن با آیین نامه مجلس اشاره کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد شرکت های دولتی تا پانزدهم آبان ماه و آماده شدن و ارائه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس، بر ضرورت پاسخگویی معاونت نظارت مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه به سوالات مطرح شده از سوی نماینده شاهین شهر تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران و متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس است، از ورود رئیس مجلس به این موضوع و مذاکره با دولت برای حل این موضوع با سرعت و فوریت خبر داد و قول داد که با اجرای فوری این دو موضوع، اعتراضات مردمی در سراسر کشور به زودی به پایان خواهد رسید.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *