خانه » ۲۰ هزار فلسطینی در جبالیا آواره شده‌اند

۲۰ هزار فلسطینی در جبالیا آواره شده‌اند

0

## فاجعه انسانی در غزه: سکوت مرگبار در برابر جنایات اسرائیل

وضعیت در نوار غزه به شدت وخیم است و با گذشت بیش از دو هفته از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، این منطقه در چنگال وحشت و ناامیدی به سر می برد. فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، از فرار حدود بیست هزار نفر از اهالی غزه خبر داده و از شرایط دشوار این منطقه به شدت ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، ارتباطات و اینترنت در غزه و شمال آن به طور گسترده قطع شده است. مردم از کمبود شدید مواد اولیه از جمله غذا، آب، پتو، تشک و حتی دارو رنج می‌برند.

لازارینی با اشاره به کمبود شدید سوخت و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های باقی‌مانده در شمال نوار غزه، تأکید می‌کند که این کمبود بر دسترسی به آب آشامیدنی نیز تأثیر مستقیم گذاشته است. با وجود ورود چندین کامیون آرد به غزه، این مقدار به هیچ عنوان کافی نیست و تنها چند نانوائی قادر به تامین نان برای مردم در پناهگاه‌ها هستند.

این وضعیت اسفناک، به نظر می‌رسد به دلیل تداوم حملات اسرائیل و محاصره کامل شمال غزه توسط رژیم صهیونیستی به وجود آمده است. کمیسر کل آنروا با اشاره به آوارگی، هلاکت و اندوه مردم غزه، با صدایی بلند خواستار توقف فوری حملات و آغاز مذاکرات صلح شده است. وی با تاکید بر نیاز فوری به کمک‌رسانی و تامین امنیت مردم، از جامعه جهانی می‌خواهد که به صدای این فاجعه گوش دهند و به جای سکوت و بی‌تفاوتی، به دنبال راه حلی برای خروج از این معضل بزرگ باشند.

پیشتر نیز جویس مسویا، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان، با توصیف وضعیت شمال نوار غزه به عنوان “وحشتناک” ، از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا جنایات رژیم صهیونیستی را متوقف کند و این رژیم را به تبعیت از دستورات موقت دادگاه لاهه وادار کند.

متاسفانه با وجود تمام این فراخوان‌ها، رژیم صهیونیستی با تشدید عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه، جنایات خود را ادامه می‌دهد. این رژیم با اجرای طرحی که به “طرح ژنرال‌ها” معروف شده، منطقه شمال نوار غزه را به طور کامل در محاصره قرار داده و با استفاده از سلاح گرسنگی و کوچ اجباری، هدف خود را برای ناامید کردن مردم غزه و تغییر демографического وضعیت منطقه دنبال می‌کند. سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به طور مستقل از استفاده رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه خبر داده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *