خانه » اغلب مناطق کشور تا پایان هفته بارانی می‌شوند

اغلب مناطق کشور تا پایان هفته بارانی می‌شوند

0

## هوای کشور در هفته پیش رو: از بارش باران در شمال تا وزش باد شدید در جنوب

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که در هفته آینده، شمال کشور شاهد بارش باران خواهد بود و در برخی مناطق جنوب و مرکز کشور، باد شدید و گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، از بارش باران در سواحل دریای خزر از امروز یکشنبه ۲۹ مهر تا پنجشنبه خبر داد. همچنین به گفته وی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ مهر، برخی مناطق شمال غرب خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سمنان شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

ضیاییان همچنین از بارش باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، دامنه و ارتفاعات البرز در روز سه شنبه اول آبان خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در روز چهارشنبه، بارش باران و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و غبار در استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی، قم، همدان، شمال غرب و برخی نقاط در غرب کشور از جمله استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال و ارتفاعات کرمان و هرمزگان پیش بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین درباره کاهش دما در نوار شمالی کشور در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هشدار داد و گفت: طی این روزها، در نقاط مستعد شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی احتمال بارش برف وجود دارد.

وی همچنین در خصوص کاهش کیفیت هوا هشدار داد و گفت: در روز یکشنبه، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد وزش باد شدید، خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. این شرایط از دوشنبه تا پنجشنبه در غرب، جنوب غرب، جنوب، مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت: روز پنجشنبه، به صورت پراکنده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر و ارتفاعات کرمان رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت دریاها، افزود: از امروز تا روز سه شنبه، مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و مناطق مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ مهر) نیمه ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد و پس فردا دوشنبه (۱ آبان) نیمه ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده با کمترین و بیشترین دمای ۱۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۰ و ۳- درجه سانتیگراد سردترین و بوشهر طی فردا با بیشینه دمای ۳۶ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *