خانه » انگلیس: در رهگیری و مهار موشک‌های ایران ناتوان بودیم

انگلیس: در رهگیری و مهار موشک‌های ایران ناتوان بودیم

0

## ناتوانی انگلیس در برابر موشک‌های ایران: اعتراف تلخ بن والاس

وزیر دفاع سابق انگلیس، بن والاس، در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف به ناتوانی سلاح‌های ضد موشکی بریتانیا در برابر موشک‌های بالستیک ایران اعتراف کرد.

به گفته والاس، پس از عملیات “وعده صادق ۲” که به شلیک تعدادی موشک بالستیک توسط ایران به سمت اهداف در منطقه انجام شد، مشخص شد که سیستم‌های دفاع موشکی نوع ۴۵ انگلیس قادر به رهگیری موشک‌های ایرانی نبوده‌اند.

این اعتراف در حالی انجام می‌شود که وزارت دفاع انگلیس در کنار مقامات نظامی آمریکا، فرانسه و اردن ادعا کرده بود که در عملیات رهگیری موشک‌های ایرانی شرکت داشته است. با این حال، تصاویر ویدئویی نشان می‌دهند که موشک‌ها به اهداف خود اصابت کرده‌اند و سیستم‌های دفاع چند لایه غربی و عبری نتوانسته‌اند آنها را رهگیری کنند.

تلگراف همچنین به نقل از کارشناسان حوزه دفاعی گزارش داده است که جنگنده‌های تایفون بریتانیا نیز از تسلیحات لازم برای مقابله با موشک‌های ایرانی در طول عملیات “وعده صادق ۲” برخوردار نبوده‌اند. بنابراین انگلیس در طول این عملیات صرفا به ایفای نقش اطلاعاتی و پشتیبان محدود اکتفا کرد.

برخی از منابع رسانه‌ای انگلیس نیز تلاش کرده‌اند تا شکست بریتانیا را به عدم اعزام نیروی کافی و خدمه به ناوشکن‌های انگلیس در منطقه نسبت دهند.

اما روزنامه تلگراف این شکست را به عدم تخصیص بودجه کافی به صنایع دفاعی انگلیس ربط داده و به نقل از “تام شارپ” فرمانده بازنشسته نیروی دریایی انگلیس نوشته است که عملکرد انگلیس در ائتلاف تشکیل شده برای مقابله با حمله موشکی ایران ناچیز بوده و علت این مسئله، ۴۰ سال عدم تخصیص بودجه کافی به صنایع دفاعی انگلیس است.

شارپ با اشاره به تحولات خاورمیانه و “اقدامات ستیزه جویانه” روسیه نیز خواستار افزایش توانمندی‌های دفاعی انگلیس شد.

لازم به ذکر است که نیروهای مسلح ایران در عملیات اخیر مجازات اسرائیل، تعدادی موشک فراصوت “فتاح” را به سمت اهداف تعیین شده شلیک کردند که بیش از ۹۰ درصد آنها به طور دقیق به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *