خانه » رایزنی نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران

رایزنی نتانیاهو و ماکرون با محوریت ایران

0

## تماس تلفنی نتانیاهو با ماکرون: حمایت از رژیم صهیونیستی، “همراهی با ایران”؟

خبرگزاری رویترز از تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خبر داد. نتانیاهو در این تماس، ماکرون را به “حمایت از رژیم صهیونیستی” تشویق کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو در این گفتگو، اعمال محدودیت بر این رژیم را به نفع ایران و متحدانش دانسته است. کاخ الیزه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نتانیاهو، ماکرون را به حمایت از تل‌آویو ترغیب کرده و از او خواسته است تا همچون حمایت از متحدانش از رژیم صهیونیستی نیز حمایت کند.

الجزیره در این خصوص نوشت: ماکرون در پاسخ به نتانیاهو بر ضرورت توقف آتش و حل سیاسی مشکلات در منطقه تاکید کرده است. او عنوان کرد که امنیت رژیم صهیونیستی با تسلیحات بیشتر و ادامه جنگ در غزه و لبنان تامین نمی‌شود و راه حل‌های سیاسی، امنیت منطقه را تضمین می‌کنند.

این در حالیست که ماکرون، در سخنانی پیش از این در اجلاس سران کشورهای فرانسوی زبان، خواستار توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شده بود. او بر ضرورت بازگشت به راه حل سیاسی و توقف تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اشک تمساح کاخ الیزه در این خصوص در حالی مطرح شد که محور غرب، با ادعاهای لفظی توقف ارسال تسلیحات به اشغالگران قدس، همزمان پشتیبانی تسلیحاتی و نظامی از جنایت‌های این رژیم را ادامه می‌دهند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *