خانه » ابهامات محیط زیستی زباله سوز چینی؛ راه اندازی در هاله ای از ابهام

ابهامات محیط زیستی زباله سوز چینی؛ راه اندازی در هاله ای از ابهام

0

طرح راه اندازی کارخانه زباله سوز چینی در تهران که با هدف کاهش حجم زباله و تولید انرژی از آن مطرح شد، با چالش های جدی در حوزه محیط زیست مواجه شده است. سازمان حفاظت محیط زیست در بررسی های اولیه خود، ۲۹ مورد ابهام و نقص در طرح ارائه شده از سوی شهرداری تهران مشاهده کرده است.

این ابهامات که شامل مواردی همچون نحوه تصفیه گازهای خروجی، اثرات زیست محیطی خاکستر تولیدی، نحوه مدیریت پساب و … می شود، نشان دهنده ضرورت بررسی دقیق تر و جامع تر این طرح از جنبه های مختلف زیست محیطی است.

سعید کریمی، سرپرست دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست شهرداری تهران، با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری های نوین در مدیریت پسماند، بر لزوم ارائه پاسخ های قانع کننده از سوی شهرداری برای رفع ابهامات مطرح شده تاکید کرده است. وی همچنین بر اهمیت بررسی ادعاهای شرکت سازنده مبنی بر رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط این دستگاه تاکید کرده است.

از سوی دیگر، شهرداری تهران نیز با دفاع از این طرح، بر مزایای آن در کاهش حجم زباله و تولید انرژی تاکید کرده است. اما با توجه به ابهامات مطرح شده، به نظر می رسد که راه اندازی این کارخانه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اهمیت این موضوع از آن جهت است که تصمیم گیری در مورد راه اندازی چنین طرحی، مستقیماً بر سلامت محیط زیست و شهروندان تاثیرگذار خواهد بود. از این رو، ضرورت دارد که تمامی جوانب این موضوع به دقت بررسی شده و تصمیم گیری نهایی بر اساس مطالعات علمی و کارشناسی صورت گیرد.

در نهایت، باید دید که شهرداری تهران چگونه به ابهامات مطرح شده پاسخ خواهد داد و آیا قادر خواهد بود سازمان حفاظت محیط زیست را قانع کند یا خیر. همچنین، واکنش شهروندان و فعالان محیط زیستی نیز در روند تصمیم گیری در این خصوص بی تاثیر نخواهد بود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *