خانه » تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار در مراکز جامع سلامت

تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار در مراکز جامع سلامت

0

با نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش احتمال شیوع آنفلوآنزا، وزارت بهداشت بر اهمیت تزریق واکسن آنفولانزا، به ویژه برای گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، تاکید کرده است.

بابک عشرتی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که مطالعات نشان می‌دهد افرادی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزای شدید قرار دارند. به همین دلیل، توصیه می‌شود افرادی مانند مادران باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، سالمندان و کادر درمان حتما واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی همچنین تاکید کرد که زمان طلایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا از ۱۵ شهریور تا اواسط مهر است، اما تزریق واکسن تا اواسط بهمن نیز موثر خواهد بود.

خوشبختانه، وزارت بهداشت اقدام به تامین و توزیع رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار کرده است. این واکسن‌ها از طریق مراکز جامع خدمات سلامت در دسترس مادران باردار قرار خواهد گرفت.

غلامحسین صادقی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرده است که یک محموله بزرگ از واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی وارد کشور شده است و به تدریج در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار خواهد گرفت.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *