خانه » ادامه رسیدگی به پرونده کروز با تشکیل هیئت کارشناسی

ادامه رسیدگی به پرونده کروز با تشکیل هیئت کارشناسی

0

قاضی صلواتی، قاضی پرونده شرکت کروز، در جدیدترین اظهار نظر خود در خصوص روند رسیدگی به این پرونده، از تشکیل هیئت کارشناسی سه نفره برای بررسی دقیق اتهامات مطرح شده خبر داد.

به گفته قاضی صلواتی، پس از اتمام جلسات دادگاه و با توجه به درخواست متهم ردیف اول و اختلاف نظر بین ضابط و دادگاه در برخی موارد، تصمیم بر آن شد تا هیئت کارشناسی متشکل از کارشناسان رسمی گمرک، اقتصاد و بازرگانی و حسابداری، به بررسی دقیق پرونده و اسناد و مدارک مربوطه بپردازد.

این هیئت کارشناسی، طی دو ماه آینده با مراجعه به سازمان اطلاعات سپاه، گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت کروز، به بررسی صورت‌های مالی، دفاتر قانونی، سیستم‌های نرم افزاری، ارزش فاکتورها، اسناد گمرکی و اسناد مالی شکات پرونده یعنی ایران‌خودرو و سایپا خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است که پرونده شرکت کروز دارای ۲۱۸ صفحه کیفرخواست و ۱۸ متهم است و اتهام اصلی مطرح شده علیه متهمان، مشارکت عمده در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو و گرانفروشی قطعات به شرکت‌های خودروسازی است.

با توجه به پیچیدگی‌های این پرونده و حجم بالای اسناد و مدارک، تشکیل هیئت کارشناسی می‌تواند به روشن شدن ابعاد مختلف پرونده و صدور حکم عادلانه کمک شایانی کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *