خانه » خداحافظی از گرمای طاقت فرسا؛ کاهش دما در راه است

خداحافظی از گرمای طاقت فرسا؛ کاهش دما در راه است

0

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، خبر از کاهش قابل توجه دما در اکثر نقاط کشور داده است. وی در گفتگو با مهر اعلام کرد که با ورود سامانه جدید جوی، از امروز (چهارشنبه، ۷ شهریور) شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، این کاهش دما در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. به ویژه در استان‌های شمالی، ارتفاعات البرز و برخی مناطق مرکزی کشور، احتمال بارش و رعد و برق بیشتر است.

با این حال، کارشناس هواشناسی هشدار داد که در برخی مناطق همچون نیمه شرقی کشور، مرکز، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، احتمال وقوع گرد و خاک نیز وجود دارد.

همچنین، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که دمای تهران نیز در روزهای آینده کاهش یافته و به محدوده قابل تحمل‌تری برسد.

با توجه به آغاز فصل پاییز، کاهش دما در این ایام طبیعی است؛ اما ورود سامانه جدید جوی، این روند را تسریع کرده و باعث شده است که مردم زودتر از موعد مقرر از شر گرمای طاقت‌فرسای تابستان خلاص شوند.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، توصیه می‌شود که مردم در هنگام خروج از منزل، به همراه داشتن لباس مناسب و رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنند. همچنین، کشاورزان و دامداران نیز باید نسبت به تغییرات آب و هوایی هوشیار بوده و تمهیدات لازم را برای محافظت از محصولات و دام‌های خود بیندیشند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *