خانه » شناسایی ۱۴۰ ملک مازاد در آموزش و پرورش فارس؛ گامی در جهت تامین فضاهای آموزشی

شناسایی ۱۴۰ ملک مازاد در آموزش و پرورش فارس؛ گامی در جهت تامین فضاهای آموزشی

0

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از شناسایی بیش از ۱۴۰ ملک مازاد در این استان خبر داد و اعلام کرد که فرآیند مولدسازی این املاک در دستور کار قرار گرفته است. فرشید قاسمی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، با اشاره به هدف این دیدار که بررسی تامین منابع مالی پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش و استفاده بهینه از املاک مازاد بود، گفت: «برخی املاک آموزش و پرورش استان در مناطقی واقع شده‌اند که تقریبا دانش‌آموزی در آنجا وجود ندارد یا از نظر مساحت زمین، قابل احداث مدرسه نیست. این در حالی است که در بخش دیگری از همان مناطق، نیاز مبرم به فضای آموزشی وجود دارد.»

قاسمی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰ ملک از این دست در آموزش و پرورش سراسر استان فارس شناسایی شده است، افزود: «می‌توان با فروش این املاک در همان مناطق محروم از اماکن آموزشی، اقدام به احداث مدرسه و یا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کرد.» وی همچنین به همکاری آموزش و پرورش با شهرداری شیراز در جهت تبدیل املاک مازاد به مراکز آموزشی-فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت که این اقدام می‌تواند به رفع کمبود فضای آموزشی در این کلان‌شهر کمک کند.

در این جلسه، حسنعلی محمدی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت مشارکت‌های عمومی-خصوصی، خواستار استفاده از تجربیات موفق شهرداری شیراز و شورای شهر در زمینه تغییر کاربری و ارزش‌افزایی املاک مازاد آموزش و پرورش شد. وی تاکید کرد که شهرداری‌ها با توجه به اختیارات قانونی و دسترسی به ظرفیت‌های محلی، می‌توانند نقش موثری در بهره‌برداری از دارایی‌های مازاد آموزش و پرورش ایفا کنند.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مولدسازی دارایی‌ها، این اقدام را راهکاری کلیدی برای تامین اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی دانست.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *