تولید و انتشار بازیهای پرمخاطب یک تکلیف جدی برنامه هفتم است
در آئین اختتامیه نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی، تأکید کرد: تولید و انتشار بازیهای پرمخاطب به عنوان یک تکلیف جدید و مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم قرار گرفته است.
جایگاه بالای بازیها در فرهنگ
اسماعیلی با بیان اینکه حوزه بازیها امروز جزو بالاترین میزان مصرف فرهنگی است، اظهار داشت: با گذشت ۴ سال از اجرای این جشنواره، صنعت بازیها به عنوان یکی از راههای ایجاد خلاقیت، گشایش کار، و حل مسائل جامعه به شدت به توجه مردم افزوده است.
وی افزود: امروز صنعت گیم نه تنها در ردههای سنی پایین قرار ندارد بلکه در بخشهای مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی، و هنری نیز نقش آفرین میباشد.
گیم به عنوان راهحل در حل مسائل اجتماعی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت بازیهای جدی در حل مشکلات اجرایی جامعه اشاره کرد و اظهار کرد: رقابتهای خوبی در حوزه بازیهای جدی در دانشگاه امیرکبیر دیده شد که نشان از تأثیرگذاری این بازیها در حل مسائل اجرایی دارد.
اسماعیلی گفت: بحث بازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در فرهنگ و اقتصاد فرهنگ و هنر باید توجه ما را به خود جلب کند.
گسترش فرهنگ از طریق بازیها
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امروز بازیها نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایفا میکنند و در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک راه برای سرمایهگذاری و گسترش فعالیتهای مهم شناخته میشوند.
وی اظهار کرد: ما باید از صنعت گیم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و از ظرفیتهای بالایی که داریم بهرهمند شویم.
روایت اسطورهها از طریق بازیها
در خصوص جشنواره بازیهای رایانهای، اسماعیلی افزود: برخی از بازیهای مورد توجه، روایتگر زندگی اسطورهها و شخصیتهای قهرمانی در حوزههای فرهنگی بودهاند و این نشان میدهد که بازیها میتوانند در روایتگری مهمی از اسطورهها نقش داشته باشند.
استفاده از ظرفیت اقتصاد فرهنگ و هنر
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در خصوص اقتصاد فرهنگ و هنر تأکید کردند و اظهار داشتند: استفاده از ظرفیتهای حاصل از صنعت گیم در اقتصاد فرهنگ و هنر امری ضروری و اهم است. امروزه بخش مهمی از اقتصادی که در صنعت گیم جریان دارد نشاندهنده اهمیت این حوزه است.
وی ادامه داد: تعامل گسترده صنعت گیم با حوزههای مختلف نیازمند یک نگاه جدی است و برای تقویت این صنعت، هر یک از نهادها و دستگاههای فرهنگی باید نقش آفرین باشند.
توجه و تقویت صنعت گیم در برنامه هفتم
در ختام، اسماعیلی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، تولید و انتشار بازیهای متنوع و پرمخاطب به عنوان یک تکلیف جدی در نظر گرفته شده است. با ایجاد حمایتهای لازم، ما سعی خواهیم کرد تا به این صنعت توانمندی بیشتری بخشیم و نقش آن را در ایجاد فرهنگ و هنر تقویت کنیم.
با احترام ، مجله خبری روز انلاین