خانه » یورو ۲۰۲۴؛ نبرد غول‌ها برای فتح قله اروپا

یورو ۲۰۲۴؛ نبرد غول‌ها برای فتح قله اروپا

0

هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ از ۲۵ خرداد با حضور ۲۴ تیم به میزبانی آلمان آغاز می‌شود و ستاره‌های فوتبال اروپا برای کسب افتخار در این قاره به مصاف هم می‌روند.

آلمان به دنبال طلسم‌شکنی در قرن ۲۱

ژرمن‌ها که پرافتخارترین تیم تاریخ یورو هستند، آخرین بار در سال ۱۹۹۶ قهرمان اروپا شده‌اند و از آن زمان به بعد نتوانسته‌اند این عنوان را تکرار کنند. آنها در این دوره از بازی‌ها به لطف میزبانی، امید زیادی برای شکستن طلسم قهرمانی دارند. یولیان ناگلزمان که کمتر از یک سال پیش هدایت آلمان را برعهده گرفته، امیدوار است با اتکا به ستاره‌های باتجربه و جوانی مانند مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، تونی کروس، توماس مولر، لئون گوریتسکا و جمال موسیالا، بتواند جام را به خانه برگرداند. آلمان در گروه A با تیم‌های ملی اسکاتلند، مجارستان و سوئیس هم‌گروه است.

ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی با چالشی بزرگ

تیم ملی فوتبال ایتالیا که در یورو ۲۰۲۰ موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، صعود سختی به یورو ۲۰۲۴ داشت. شاگردان لوچانو اسپالتی امیدوارند در گروهی که تیم‌های اسپانیا، کرواسی و آلبانی حضور دارند، عملکرد درخشان دوره قبل خود را تکرار کنند. ایتالیا در خط دروازه خود جیانلویجی دوناروما را به عنوان کاپیتان و دروازه‌بان دارد و فردریکو دی مارکو، پلگرینی، نیکولا بارلا و استفان الشعراوی از مطرح‌ترین بازیکنان این تیم هستند. ایتالیا در مرحله گروهی کار سختی برابر تیم‌های اسپانیا، کرواسی و آلبانی خواهد داشت.

اسپانیا، غول فوتبال اروپا با تشنه قهرمانی

اسپانیا با سه عنوان قهرمانی در مسابقات یورو، یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی است. لوییس انریکه هدایت این تیم را برعهده دارد. اسپانیا سه بار در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانسته است بر بام قاره اروپا بایستد و یک بار هم در سال ۱۹۸۴ به عنوان نایب قهرمانی رسید. دنی کارواخال، آلوارو موراتا، خوسلو، فران تورس، رودری، یامال و ناچو از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند. ماتادورها پیش از آغاز یورو در چهار دیدار تدارکاتی به مصاف رقبای خود رفتند که شکست یک بر صفر برابر کلمبیا ضعیف‌ترین نتیجه این تیم بود. اسپانیا در مرحله گروهی با تیم‌های اتریش، هلند و لهستان هم‌گروه است.

فرانسه و انبوهی از ستاره‌ها به دنبال افتخاری دیگر

تیم ملی فرانسه دو بار در سال‌های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ توانسته است عنوان قهرمانی یورو را به دست آورد و یک بار هم در سال ۲۰۱۶ به دیدار نهایی رسید اما مغلوب پرتغال شد. دیدیه دشان هدایت فرانسه را برعهده دارد و بازیکنان مطرحی مانند کیلیان امباپه، فرلان مندی، ادواردو کاماوینگا، آنتوان گریزمان، اورلین چوامنی، اولیویه ژیرو و عثمان دمبله در این تیم حضور دارند. فرانسوی‌ها در دیدارهای تدارکاتی خود پیش از بازی‌های یورو از آلمان شکست خوردند و شیلی را به سختی شکست دادند. خروس‌ها در مرحله گروهی با تیم‌های اتریش، هلند و لهستان هم‌گروه هستند.

پرتغال به امید درخشش رونالدو

تیم ملی فوتبال پرتغال یک بار در سال ۲۰۱۶ با برتری برابر فرانسه موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند و در سال ۲۰۰۴ هم در حالی که به فینال رسیده بود در عین ناباوری برابر یونان شکست خورد. کریستیانو رونالدو همچنان کاپیتان پرتغالی‌ها است و بازیکنانی مانند پپه، روبن دیاز، دیاگو دالو، برونو فرناندز، ژوائو فلیکس، دیه گو ژوتا و کونسیسائو از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند. هدایت پرتغالی‌ها را روبرتو مارتینز برعهده دارد. پرتغال در مرحله گروهی با تیم‌های جمهوری چک، گرجستان و ترکیه هم‌گروه است

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *