خانه » یزدانی آماده نبرد المپیک؛ کشتی آزاد نیازمند پشتوانه‌سازی

یزدانی آماده نبرد المپیک؛ کشتی آزاد نیازمند پشتوانه‌سازی

0

اکبر فلاح، کارشناس کشتی آزاد، با تمجید از عملکرد حسن یزدانی در رقابت‌های رنکینگ‌دار مجارستان، معتقد است که این کشتی‌گیر باتجربه، خیال دوستداران کشتی را برای المپیک راحت کرد.

یزدانی که پس از ۸ ماه دوری از میادین کشتی، در این مسابقات حاضر شده بود، با اقتدار به مدال طلا رسید و آمادگی جسمانی و روحی خود را به رخ حریفان کشید. فلاح در این باره گفت: “یزدانی به یک مسابقه بین‌المللی نیاز داشت تا قبل از المپیک محک بخورد. حضور در این رقابت‌ها برای او از هر جهت سودمند بود و او توانست با اطمینان بیشتری به المپیک راه پیدا کند.”

او در ادامه به غیبت دیوید تیلور، رقیب دیرینه یزدانی در المپیک اشاره کرد و گفت: “این موضوع می‌تواند فشار را از روی یزدانی بردارد، اما نباید از حریف آمریکایی‌اش غافل شد. به هر حال تجربه یزدانی به این کشتی‌گیر می چربد و او شانس زیادی برای کسب مدال طلا دارد.”

فلاح با بیان اینکه مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان برای کشتی‌گیران جوان بیشتر جنبه کسب تجربه دارد، گفت: “برد و باخت در این مسابقات معنایی ندارد. این کشتی‌گیران با هدف پشتوانه‌سازی اعزام می‌شوند و باید میدان دیدن آن‌ها و کسب تجربه به آینده کشتی کمک بزرگی کند. کشتی آزاد نیاز به پشتوانه سازی دارد و باید از الان این کار را انجام دهیم.”

این کارشناس کشتی در مورد ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک و شانس مدال آوری آن‌ها گفت: “امیرحسین زارع و حسن یزدانی جز کشتی‌گیران درجه یک تیم ما هستند که با توجه به شناخت حریفان آن‌ها می‌توانیم پیش بینی کنیم این دو کشتی‌گیر به دو مدال خوش رنگ می‌رسند.”

او در ادامه افزود: “در دیگر اوزان کشتی هم شانس کسب مدال داریم به شرط اینکه کشتی‌گیران پرقدرت ظاهر شوند. اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم جز اوزان شلوغ هستند که قهرمانان و مدعیان زیادی در این اوزان حضور دارند. اگر هر کدام از نمایندگان کشتی ایران در این سه وزن بتوانند مقابل یک کشتی‌گیر صاحب نام به پیروزی برسند جز چهار نفر برتر قرار می‌گیرند و به مدال نزدیک می‌شوند.”

فلاح در پایان صحبت‌های خود گفت: “اما اگر بتوانند دو پیروزی کسب کنند به مراتب شرایط بهتری خواهند داشت و فینالیست می‌شوند. به هر حال کشتی‌گیران نباید ناامید باشند و با آمادگی کامل در المپیک شرکت کنند و بهترین کشتی خود را ارائه دهند.”

امیدواریم با درخشش کشتی‌گیران ایرانی در المپیک، شاهد افتخارآفرینی دوباره این رشته ورزشی پرطرفدار باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *