خانه » گرمای طاقت فرسا در انتظار کرمان؛ دمای هوا تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید

گرمای طاقت فرسا در انتظار کرمان؛ دمای هوا تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید

0

به گزارش خبرنگار مهر، میترا یاوری، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، از افزایش شدید دمای هوا در اوایل هفته آینده در این استان خبر داد. وی با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اعلام کرد که در روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا در برخی مناطق کرمان به ویژه شهداد، بم و جیرفت به بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

یاوری در این باره گفت: “طی امروز و در ساعات بعدازظهر، در نقاطی از جنوب و جنوب غرب و مرکز استان کرمان به ویژه در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. اما از ابتدای هفته آینده، دمای هوا به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و در روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود می‌رسد.”

وی افزود: “در این روزها، دمای هوا در منطقه شهداد در خنک‌ترین ساعات به ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در گرم‌ترین ساعات به ۴۸ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. همچنین، پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در شهرهای بم و جیرفت نیز به ۵۰ درجه و بالاتر برسد.”

کارشناس هواشناسی استان کرمان با اشاره به دمای هوای شهر کرمان، گفت: “دمای هوا در کرمان نیز در روزهای شنبه و یکشنبه در خنک‌ترین ساعت به ۲۳ و در گرم‌ترین ساعت به ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.”

یاوری در پایان به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت که لاله زار با ۱۴ درجه سانتی‌گراد سردترین و شهداد با ۴۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بوده‌اند.

این افزایش شدید دما می‌تواند بر سلامت شهروندان، به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران تأثیرگذار باشد. لذا توصیه می‌شود که در ساعات گرم روز از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی انجام شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *