خانه » کشتی ایران در المپیک پاریس؛ شانس مدال برای 5 آزادکار، اما حسرت سهمیه در 57 کیلوگرم

کشتی ایران در المپیک پاریس؛ شانس مدال برای 5 آزادکار، اما حسرت سهمیه در 57 کیلوگرم

0

کارشناس کشتی آزاد معتقد است با توجه به امکانات و شرایطی که فدراسیون در اختیار کشتی‌گیران می‌گذارد و بهترین سرمربی که در راس کار است، توقع کسب سهمیه در وزن 57 کیلوگرم انتظار زیادی نبود.

اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت کشتی آزاد در المپیک پاریس و اعزام تیم با ترکیب ناقص به این مسابقات گفت: “خوشبختانه شرایط کشتی آزاد خوب است و هر 5 کشتی‌گیر ما شانس کسب مدال دارند چرا که همگی از عنوان داران جهان هستند. در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا قهرمان جوانان جهان شد و توانست در مسابقات قاره‌ای به سهمیه المپیک برسد. بنابراین هر 5 کشتی‌گیر شانس کسب مدال دارند به خصوص امیرحسین زارع که یکی از مدال آوران قطعی کاروان ایران است.”

فلاح در مورد عدم کسب سهمیه در وزن 57 کیلوگرم و ضعف کشتی ایران در این وزن خاطرنشان کرد: “وزن 57 کیلوگرم وزن شوخی است و مدعیان زیادی از سراسر دنیا در این وزن حضور دارند. در واقع وزن 57 کیلوگرم مثل 125 کیلوگرم نیست که کمتر ستاره داشته باشد. در وزن 125 کیلوگرم کشتی‌گیرانی همچون زارع یا حریف ترکیه‌ای و مجارستانی هر چند وقت یک بار در کشتی ظاهر شدند. آن‌ها 10 سال در این وزن حکومت کردند. اما وزن 57 کیلوگرم کاملاً شرایط متفاوتی دارد، کشتی‌گیران قوی در این وزن زیاد است و به نوعی کارخانه کشتی است. بنابراین طبیعی است با توجه به این شرایط ما باید در این وزن خیلی قدرتمند کار کنیم.”

این کارشناس کشتی آزاد با اشاره به اینکه از علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم انتظار کسب سهمیه المپیک را داشتند، تصریح کرد: “من اعتقاد ندارم چون دیگر کشورها در وزن 57 قوی هستند ما نمی‌توانیم از پس آن‌ها بربیاییم. با توجه به امکانات و شرایطی که فدراسیون کشتی برای کشتی‌گیران در نظر گرفته توقع می‌رفت ما هم در این وزن همچون کشتی‌گیران آمریکایی و ژاپنی حرف برای گفتن داشته باشیم. در همین وزن چندسال حسن رحیمی توانست برای کشتی ایران افتخارآفرینی کند. باید در تمامی این سال‌ها یک جایگزین درست برای رحیمی پیدا می‌کردیم. همانطور که گفتم با توجه به شرایط فدراسیون کشتی ایران این توقع بی جا نبود.”

فلاح در خصوص وضعیت علیرضا سرلک و نوع کشتی‌گرفتن او در مسابقات استانبول گفت: “من قبول ندارم که سرلک حریفان سرسختی داشت. به هر حال او هم نایب قهرمان جهان است و انتظار می‌رفت با توجه به پختگی که دارد بتواند به آخرین سهمیه کشتی ایران برسد. به نظرم قد و قواره سرلک برای 57 کیلوگرم مناسب نیست، او وزن زیادی کم کرده بود و زورش به حریفانش نمی‌رسید. سرلک باید به یک وزن بالاتر می‌رفت اما در یک وزن پایین‌تر قرار گرفته بود و وزن زیادی هم کم کرده بود. کاملاً مشخص بود او در برابر حریفانش توان مبارزه ندارد و ضعیف شده است. او اصلاً سرحال کشتی نگرفت.”

این کارشناس کشتی در مورد احتمال حضور حسن یزدانی در مسابقات مجارستان و احتمال تشدید مصدومیت او گفت: “فدراسیون و سرمربی تیم ملی تصمیم گیرنده نهایی هستند و آن‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند، بنابراین نباید ما در این مورد اظهارنظر کنیم. ضمن اینکه احتمال تشدید مصدومیت ممکن در المپیک رخ بدهد، بنابراین نباید به خاطر این موضوع او را محک نزنیم. یزدانی به خاطر خودش هم که شده باید قبل از المپیک در یک میدان محک بخورد. در واقع به نفع خودش است تا از وضعیت بدنش مطلع شود.”

فلاح در پایان در مورد «آرون بروکس» حریف آمریکایی در وزن 86 کیلوگرم عنوان کرد: “کشتی‌گیران آمریکایی غیرقابل پیش‌بینی هستند. گاهی وقت‌ها در یک مسابقه خیلی خوب ظاهر می‌شوند و قهرمان دنیا را شکست می‌دهند گاهی وقت‌ها در یک مسابقه معمولی ضعیف کار می‌کنند و شکست می‌خوردند. با توجه به این موضوع نمی‌توان از الان پیش‌بینی کرد.
با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *