خانه » چهارشنبه عید فطر است


عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، در اظهاراتی تازه، از تعیین روز چهارشنبه به عنوان اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر خبر داد. این اعلام، پس از بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های دقیق کارشناسان انجام شده و هلال ماه شوال نیز به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

پایان رمضان و آغاز عید فطر

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی علیرضا موحدنژاد، امسال ماه رمضان ۲۹ روزه بوده و با آغاز روز چهارشنبه، مسلمانان شاهد پایان این ماه مبارک و آغاز جشن عید فطر خواهند بود. عید فطر، که به عید بازگشت به فطرت نیز شهرت دارد، روزی است برای جشن گرفتن تقوای به دست آمده در ماه مبارک رمضان.

معنای استهلال و اهمیت آن

استهلال، که به معنای رویت هلال ماه است، یکی از روش‌های سنتی برای تعیین آغاز ماه‌های قمری و به ویژه ماه شوال است. عضو ستاد استهلال با اشاره به رویت آسان هلال ماه، تاکید کرد که این روش نه تنها در تعیین زمان دقیق اعیاد اسلامی نقش دارد بلکه به عنوان یکی از جلوه‌های زیبای اتحاد و همبستگی امت اسلامی محسوب می‌شود.

جشن عید فطر و آداب آن

عید فطر، که با نماز عید و پرداخت زکات فطریه همراه است، فرصتی برای تجدید روابط اجتماعی، بخشش و مهربانی است. این روز، که نشان‌دهنده بازگشت به طهارت و پاکی فطری است، به عنوان یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود.

نتیجه‌گیری

اعلام روز چهارشنبه به عنوان اولین روز عید فطر، بیانگر پایان ماه مبارک رمضان و آغاز فصلی جدید از عبادت و بندگی با رویکردی تازه نسبت به زندگی و ارتباط با خداوند است. مسلمانان با استقبال از این روز، بار دیگر تعهد خود به ارزش‌های اسلامی و پیوند عمیق با خالق خود را تجدید می‌کنند.

.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *