خانه » چند نکته درباره شهادت «یحیی السنوار»؛ رهبر شجاع حماس

چند نکته درباره شهادت «یحیی السنوار»؛ رهبر شجاع حماس

0

## شهادت یحیی سنوار، نماد مقاومت و الهام بخش نسل آینده

شهادت یحیی سنوار، فرمانده شجاع و نامی مقاومت فلسطینی، در میدان نبرد علیه رژیم صهیونیستی، رویدادی تاثیرگذار و پر از درس است. این واقعه، ابعاد و زوایای متعددی را به نمایش می گذارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

**طوفان الأقصی و عزم راسخ مقاومت:**

شهادت سنوار، گره خورده به طوفان الأقصی، عملیاتی تاریخی که نقشه های رژیم صهیونیستی و حامیان غربی او را در منطقه به هم ریخت. این عملیات، ضربه ای کاری به رژیم صهیونیستی از لحاظ اطلاعاتی و نظامی وارد کرد و ضعف بنیادی این رژیم را برای همه آشکار کرد. این پیروزی امید آزادسازی فلسطین از چنگال اشغال را در دل مردم فلسطین زنده کرد.

**غزه، سنگر مقاومت و سرسختی یحیی سنوار:**

غزه، منطقه ای کوچک و محاصره شده است و حماس، نیروی مقاومت، نه ارتشی منظم، بلکه گروهی مبارز و چریکی است که با شجاعت و ایمان به مبارزه ادامه می دهد. با وجود این، رژیم صهیونیستی با تمام امکانات پیشرفته و وحشیگری های خود، نتوانست سنوار را در طول بیش از یک سال پس از طوفان الأقصی، شناسایی و به اصطلاح ترور کند. در نهایت، به طور تصادفی و با حملات هوایی او را به شهادت رساند.

**الهام بخش نسل آینده و طلوع مقاومت:**

تصاویر کوتاه منتشر شده از لحظات آخر زندگی سنوار، نمایشگر شجاعت و هوش یک فرمانده مقاومت است. او تا آخرین لحظه به مبارزه ادامه داد و الهام بخش نسل آینده خواهد بود. شجاعت او در مبارزه با ظلم و ایمان به پیروزی مقاومت ، او را به یک اسطوره در تاریخ مقاومت تبدیل کرده است.

**ایمان و عزت در میدان نبرد:**

سنوار در میدان جنگ هم به عزت و ایمان خود وفادار بود. در تصاویر منتشر شده از وسایل او، علاوه بر اسلحه، کتاب ادعیه و تسبیح نیز دیده می شود. او حتی در میان جنگ و مبارزه هم به دعا و ارتباط با معبود خود می پرداخت.

**شهادت در صف مبارزه:**

سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، در خط مقدم جنگ حضور داشت و در کنار سایر نیروهای مقاومت به شهادت رسید. این نشان دهنده وفاداری او به ایده آل مقاومت و اراده راسخ او در مبارزه با اشغالگران است.

** عافیت طلبی یا مقاومت؟**

شهادت سنوار نمایانگر دو نوع نگرش در جهان عرب است. از یک سو اعراب عافیت طلب و دنیا گرا هستند که ترس تمام وجودشان را فرا گرفته و چشم و گوش شان کور و کر شده است. از سوی دیگر، اعرابی مقاومت طلب و ایمان دار مانند شهید نصرالله، شهید هنیه و شهید سنوار وجود دارند که مایه افتخار جهان اسلام هستند و تاریخ باید در برابر آنها تعظیم کند.

**ریشه مقاومت و خون شهیدان:**

رژیم صهیونیستی به اشتباه فکر می کند که ساختار نیروهای مقاومت مانند حماس و حزب الله بر اساس افراد استوار است. واقعیت این است که ریشه مقاومت در آموزه های اسلام است و بر اساس افراد نیست. فرماندهان شجاع و با ایمان ثمره ای هستند که پی در پی می آیند و می روند. نیروهای مقاومت شهادت را افتخار خود می دانند و با شهادت فرماندهان خود مصمم تر می شوند تا به هدف نهایی برسند. آنها نمی گذارند خون شهیدان زمین بماند و هدر رود.

**رستاخیز مقاومت و ادامه راه شهیدان:**

شهادت یحیی سنوار یک رستاخیز در دل جوانان فلسطینی و غیر فلسطینی ایجاد می کند. زندگی و شهادت او تبدیل به داستان حماسی برای کودکان خواهد شد که به نسل آینده مقاومت تبدیل می شوند. سنوار را از دست دادیم اما از دل شهادت او، سنوارها تقدیم جبهه مقاومت خواهد شد.

** شهادت، حق او و پیروزی نهایی مقاومت:**

فقدان رهبر شجاع و نخبه ای مانند یحیی سنوار برایمان ناگوار است اما شهادت حق او بود که یک عمر در اسارت بود و یک عمر در میدان جنگ با صهیونیست ها حضور داشت. به این هم توجه کنیم که امروز برای صهیونیست ها شهید یحیی سنوار از یحیی سنوار خطرناک تر خواهد بود. شهید، زنده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *