خانه » پیچ و خم بهسازی آزادراه اصفهان-کاشان تا پایان سال صاف می‌شود؟

پیچ و خم بهسازی آزادراه اصفهان-کاشان تا پایان سال صاف می‌شود؟

0

اصفهان- با وجود گلایه‌های مردم و مسافران از وضعیت نامناسب آزادراه کاشان-اصفهان، بهسازی این آزادراه با اختصاص اعتبار و حمایت دولتی تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزادراه کاشان-اصفهان به طول ۱۶۲ کیلومتر، یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی کشور است که به دلیل عدم توجه کافی، از نظر آسفالت و ایمنی در وضعیت نامناسبی قرار دارد. چاله‌ها و ترک‌های متعدد در این آزادراه، تردد را برای رانندگان و مسافران به شدت خطرناک کرده است.

پیگیری‌های یک ساله برای بهسازی آزادراه

با وجود نارضایتی مردم و رانندگان، پیگیری‌ها برای بهسازی این آزادراه در حال انجام است. طی یک سال گذشته، جلسات متعددی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شده و راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه شده است.

حمایت دولت برای تامین اعتبار

فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در این خصوص گفت: “راهکاری برای حل این موضوع در نظر گرفته شده و در حال پیگیری است. این امر به منظور دریافت کمک از بخش دولتی برای بهسازی و ایمن‌سازی این آزادراه انجام شده است.”

سید حامد مرتضوی، مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان – اصفهان نیز با اشاره به موافقت معاون اول رئیس‌جمهور برای تامین ۲۰ هزار تن قیر برای این آزادراه، گفت: “در صورت تحقق این مصوبه و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تعهد شده، شرایط موجود آزادراه برای رضایت شهروندان تا پایان سال جاری ارتقا بخشیده می‌شود.”

آغاز عملیات بهسازی

اقدامات اولیه برای بهسازی این آزادراه آغاز شده است. تاکنون در مسیر رفت و برگشت آزادراه ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت برای بهسازی و روکش انجام شده است. عملیات ارتقا سطح کیفیت آزادراه در پنج بخش آسفالت و اصلاح روکش، درزگیری آسفالت، جایگزینی نیوجرسی بتونی مفصل‌دار با گارد ریل‌های فلزی، خط‌کشی و عملیات تعمیر حفاظ گاردهای میانی و کناری به طور هم‌زمان آغاز شده است.

انتظار برای رهایی از چالش‌ها

با وجود اقدامات انجام شده، هنوز چالش‌هایی برای بهسازی کامل این آزادراه وجود دارد. کمبود نقدینگی و افزایش قیمت قیر از جمله این چالش‌ها هستند. با این حال، مسئولان امیدوارند با حمایت دولت و پیگیری‌های مستمر، این آزادراه تا پایان سال جاری به طور کامل بهسازی و ایمن شود.

لزوم توجه به جان مردم

وضعیت نامناسب آزادراه کاشان-اصفهان بار دیگر ضرورت توجه به ایمنی جاده‌ها و تامین اعتبار کافی برای آنها را نشان می‌دهد. جان انسان‌ها ارزشمندتر از هر چیز دیگری است و مسئولان باید با اولویت قرار دادن این موضوع، برای ارتقای ایمنی جاده‌ها تلاش کنند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *