خانه » پایش میدانی عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی برای بررسی اصالت کالا

پایش میدانی عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی برای بررسی اصالت کالا

0

سازمان غذا و دارو با اعزام کارشناسان، بر فعالیت عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از پایش میدانی واحدهای عرضه‌کننده تجهیزات پزشکی خبر داد.

مودت همایی با اشاره به هدف این طرح گفت: کارشناسان معاونت‌های غذا و دارو با حضور در واحدهای صنفی منتخب، ضمن ارزیابی و صدور کد GLN، به بررسی وضعیت این واحدها می‌پردازند.

GLN یا Global Location Number، یک کد ۱۳ رقمی منحصر به فرد است که به هر واحد عرضه‌کننده و توزیع‌کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص داده می‌شود. این کد به منظور دسترسی به سامانه TTAC و امکان رصد تجهیزات و ملزومات پزشکی از تأمین‌کننده تا مصرف‌کننده طراحی شده است.

همایی در ادامه به موارد مورد بررسی در این بازدیدها اشاره کرد و گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو در این طرح، به موقعیت مکانی واحد صنفی، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی اداره کل تجهیزات پزشکی در خصوص استانداردهای انبارش ملزومات پزشکی، و همچنین الزام الصاق برچسب اصالت کالا و تاریخ انقضا کالاهای مصرفی توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح تاکنون برخی از کالاهای موجود در واحدهای صنفی به علت عدم رعایت الزامات جمع‌آوری شده‌اند، از ادامه بازدیدها از سایر واحدهای عرضه‌کننده و توزیع‌کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

هدف از این طرح، نظارت بر فعالیت عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی، تضمین اصالت و کیفیت این تجهیزات و در نهایت، حفظ سلامت مصرف‌کنندگان است.

سازمان غذا و دارو از مردم درخواست می‌کند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه تجهیزات پزشکی، مراتب را به این سازمان اطلاع دهند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *