خانه » پایتخت یمن بار دیگر بمباران شد

پایتخت یمن بار دیگر بمباران شد

0

_با استناد به اطلاعات منتشر شده توسط منابع معتبر وابسته به انصارالله، شب دوم پیاپی، پایتخت یمن، صنعا، به دلیل حملات هوایی از سوی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی، شاهد بمباران شد. این حملات به همراه انفجارهای مهیب در نواحی مختلف شهر، از جمله ضلع شمالی، صورت گرفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که حملات از بمباران فرودگاه صنعا آغاز شده و در ادامه به مناطق اطراف آن گسترش یافته است. اطلاعات ابتدایی نشان می‌دهد که این حملات هوایی یا موشکی به دفاتر فرودگاه صنعا و نزدیکی آن انجام شده است و با صدای مهیب انفجارها همراه بوده است.

کانال المسیره که به انصارالله یمن وابسته است، گزارش داده که دشمن آمریکایی-انگلیسی صنعا را هدف قرار داده و تعدادی از حملات را تأیید کرده است. اطلاعات حاکی از حملات به پایگاه الدیلمی و فرودگاه بین‌المللی صنعا نیز منتشر شده است.

رویترز نیز از سوی مقامات آمریکایی گزارش داده که حمله‌های جدیدی در یمن انجام شده و این بار یک مرکز راداری هدف قرار گرفته است. از طرف دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرده که هدف حمله آمریکا، یک تهدید محسوب می‌شده است.

سی‌ان‌ان نیز از حملات جدید به یمن خبر داده و اعلام کرده که ایالات متحده در داخل این کشور حملات بیشتری انجام داده و این بار یک مرکز راداری مورد هدف قرار گرفته است. در این راستا، گزارش‌ها حاکی از شرکت زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها است.

دولت جو بایدن نیز پیش از این حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این تصمیم آگاه کرده بود. تاکنون نیز نیروهای ارتش یمن با توجه به تجاوزهای هوایی آمریکا و انگلیس به کشورشان، با حملات به اهداف این کشور پاسخ داده‌اند. این اقدامات در قالب پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمایت از مقاومت ملت فلسطین انجام شده است._

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *