خانه » وزارت راه و شهرسازی از هم جدا می‌شوند؟

وزارت راه و شهرسازی از هم جدا می‌شوند؟

0

## جدایی وزارت راه و شهرسازی: موافقان بر تمرکز وزارتخانه بر حوزه‌های مختلف تاکید دارند

**به گزارش مجله روز آنلاین،** از اوایل فعالیت دولت جدید، بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی به موضوعی جنجالی تبدیل شده است. در این بین، نمایندگان مجلس با اشاره به مزایای جدایی این دو حوزه مهم، خواستار اجرای این طرح شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح آماده برای جدایی این دو وزارتخانه، اعلام کرد که رئیس جمهور با وجود موافقان این طرح در مجلس، درخواست تعویق زمان اجرا را مطرح کرده است. به نظر مخالفان، این تفکیک ممکن است به توقف پروژه‌های عمرانی و به وجود آمدن رکود در وزارت راه و شهرسازی منجر شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر وجود مشکل در تامین اعتبارات مورد نیاز برای اداره دو حوزه مهم حمل و نقل و مسکن، با اشاره به زحمات وزیر راه و شهرسازی برای توسعه این حوزه‌ها، بر ضرورت تمرکز وی بر یکی از این دو حوزه برای ارتقای کارایی و کاهش مشکلات تاکید کرد.

همچنین، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی با جدایی این دو وزارتخانه مخالفتی ندارد، اما این موضوع را به نظر رئیس جمهور موکول کرده است. وی با اشاره به سطح بالای مسئولیت وزیر در وزارت راه و شهرسازی، بر لزوم تفکیک این دو حوزه برای مدیریت بهتر و کارآمدتر تاکید کرد.

به نظر کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی، تفکیک وزارت راه و شهرسازی مزایای متعددی از جمله مدیریت تخصصی در حوزه مسکن و حمل و نقل، شناسایی نیازهای مردم و ارتقای سطح خدمات دهی، افزایش بهره وری، افزایش شفافیت و … را به دنبال دارد.

در نهایت، تکلیف تفکیک این دو وزارتخانه به نظر رئیس جمهور واگذار شده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *