خانه » واردات بیش از ۴۲ هزار تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار

واردات بیش از ۴۲ هزار تن گوشت قرمز برای تنظیم بازار

0

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از واردات بیش از ۴۲ هزار تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در 8 ماه گذشته خبر داد.

حسین شیرزاد با بیان اینکه این اقدام در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و تنظیم بازار محصولات پروتئینی کشور انجام شده است، گفت: از نیمه دوم سال 1402 تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، 193 فقره تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با محوریت واردات گوشت گوسفندی و گوساله و دام زنده منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون 42 هزار و 476 تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در قالب این تفاهم نامه‌ها با 163 شرکت واردکننده به کشور وارد شده است.

شیرزاد با اشاره به واردات 37 هزار و 339 رأس دام زنده سبک و سنگین توسط 30 شرکت واردکننده، اظهار داشت: این اقدام به تثبیت و کاهش قیمت گوشت قرمز، جبران کسری گوشت قرمز و جلوگیری از اخلال در تنظیم بازار گوشت کمک بسیاری کرده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین از خرید و ذخیره‌سازی 42 هزار تن گوشت مرغ منجمد داخلی در این مدت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی گوشت مرغ و تنظیم بازار این محصول انجام شده است.

وی تصریح کرد: در هر مقطع زمانی از سال که تولید گوشت مرغ توسط واحدهای تولیدی از بیش بود برخوردار باشد، انجام فرآیند خرید مازاد تولید در دستور کار شرکت قرار می‌گیرد.

شیرزاد در پایان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور حسب وظیفه ذاتی خود در مقاطع زمانی که قیمت مرغ از روند افزایشی برخوردار است نیز توزیع کالای یاد شده را به منظور تنظیم بازار انجام می‌دهد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *