خانه » هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۱۷


در تازه‌ترین اطلاعیه سازمان هواشناسی ایران، از ورود یک سیستم بارشی قوی به کشور خبر داده شده و هشدارهایی جدی برای ۱۶ استان صادر شده است. این هشدارها شامل آب‌گرفتگی معابر، خطر سیلاب، آسیب به ساختمان‌های موقت و خسارت‌های احتمالی به بخش کشاورزی می‌شود.

تاثیرات وسیع سامانه بارشی جدید

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط کارشناسان هواشناسی، مناطق گسترده‌ای از کشور شامل شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر، شاهد بارش‌های پراکنده خواهند بود. این وضعیت از روز جمعه آغاز شده و انتظار می‌رود که تا اوایل هفته آینده ادامه یابد.

افزایش فعالیت‌های جوی در روزهای آینده

همچنین، کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند که مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور، سواحل دریای خزر و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی قرار دارند، روز یکشنبه شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گرد و خاک خواهند بود.

مناطق متاثر از هشدارهای هواشناسی

بر اساس این گزارش، استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی از روز جمعه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از روز شنبه و مناطق گسترده‌تری از کشور از جمله کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان از روز یکشنبه درگیر شرایط جوی نامناسب خواهند شد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *