خانه » هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در 4 استان کشور

هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در 4 استان کشور

0

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید و رگبار باران در 4 استان کشور خبر داد.

بر اساس این پیش‌بینی، امروز (یکشنبه 27 خردادماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

همچنین در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های شمالی البرز، دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان، تهران و البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس در کردستان، همدان، مرکزی و قم و همچنین در استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و کرمان بارندگی ضعیف و موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا (دوشنبه 28 خردادماه) جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور حاکم خواهد بود و تنها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و دامنه‌های البرز در مازندران، شرق تهران و غرب سمنان رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد و وزش باد در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زابل افزایش می‌یابد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه (29 خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در روز دوشنبه، در شمال آذربایجان غربی و زنجان، قزوین و برخی نقاط استان‌های همدان، مرکزی و غرب اصفهان نیز شاهد افزایش ابر و رگبار باران خواهیم بود.

روز چهارشنبه (30 خردادماه) با گذر موج کم دامنه‌تر از میانی جو از نوار شمالی کشور، در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، همچنین دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و مازندران افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در نقاط مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی به رانندگان و مسافران در این مناطق توصیه می‌کند که از تردد در جاده‌های کوهستانی و اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین از مردم تقاضا می‌شود که با توجه به احتمال وقوع رگبار و سیل، از انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *