خانه » هشدار هواشناسی: رگبار، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید در 15 استان کشور

هشدار هواشناسی: رگبار، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید در 15 استان کشور

0

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی، از وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید در 15 استان کشور طی روزهای آینده خبر داد.

احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین تخریب محصولات کشاورزی در پی این بارش‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (چهارشنبه 16 خرداد) در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق خراسان رضوی، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، جنوب زنجان و آذربایجان غربی، شمال کردستان و همدان، جنوب سیستان و بلوچستان شاهد رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

این شرایط جوی برای روزهای پنجشنبه (17 خرداد) و جمعه (18 خرداد) نیز در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

همچنین در روزهای شنبه (19 خرداد) و یکشنبه (20 خرداد) هفته آینده، این شرایط برای شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی مناطق کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس و در روز یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس روی خواهد داد.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک در شرق کشور، به ویژه منطقه زابل طی سه روز آینده هشدار داده است.

در این مدت، شرق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

به همین دلیل، از ساکنان این مناطق و مسافران تقاضا می‌شود که ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط‌های لازم را در حین رانندگی در جاده‌ها و اتوبان‌ها انجام دهند.

همچنین توصیه می‌شود که از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از فعالیت در فضای باز تا حد امکان بپرهیزند.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده است که به طور مستمر وضعیت جوی را رصد کرده و در صورت نیاز، هشدارهای لازم را صادر خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *