خانه » هشدار نارنجی هواشناسی برای 11 استان؛ سیلاب و صاعقه در راه است!

هشدار نارنجی هواشناسی برای 11 استان؛ سیلاب و صاعقه در راه است!

0

کارشناس هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال سیلاب در 11 استان کشور خبر داد.

کبری رفیعی با اشاره به وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: از امروز تا اواخر هفته جاری، شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، مرکز، شرق، شمال شرق، زاگرس مرکزی، شمال فارس و کرمان خواهیم بود.

وی افزود: این شرایط جوی که در برخی نقاط با بارش تگرگ نیز همراه خواهد بود، تا روز چهارشنبه در مناطق شمال غرب، البرز و زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی همچنین از وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در شرق، شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز طی سه روز آینده خبر داد.

رفیعی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امروز در پایتخت شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود. دمای هوا در تهران امروز به 32 درجه سانتیگراد می‌رسد و 4 درجه نسبت به دیروز کاهش خواهد یافت.

وی با صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای 11 استان کشور، اظهار داشت: این هشدار شامل استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، شمال و شرق فارس، شمال غربی یزد، نیمه شمالی کرمان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمالی قزوین، البرز، تهران و سمنان می‌شود.

رفیعی ضمن تاکید بر احتمال وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، صاعقه، سیلاب، طغیان رودخانه، لغزندگی جاده‌ها، سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی و آسیب به محصولات کشاورزی در این مناطق، از مردم خواست تا احتیاط لازم را در این خصوص داشته باشند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *