خانه » نمایشگاه هنر ایرانی در الجزایر، درخشش فرهنگ و تاریخ در سرزمین شعر و فلسفه

نمایشگاه هنر ایرانی در الجزایر، درخشش فرهنگ و تاریخ در سرزمین شعر و فلسفه

0

به مناسبت بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری، نمایشگاهی از آثار هنری ایران در پایتخت الجزایر برپا شد. این نمایشگاه که دربرگیرنده چهل اثر فاخر در حوزه‌های خوشنویسی، مینیاتور، نقاشی و عکس است، به مدت دو هفته در مرکز فرهنگی “قصر ریاس البحر” از بناهای تاریخی و هنری الجزیره به معرض دید عموم گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور دیپلمات‌های خارجی، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و فعالان رسانه‌ای الجزایر برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن سخنرانی به جایگاه رفیع حکیم عمر خیام در فرهنگ و تمدن ایران پرداخت. همچنین تابلوی یادبود نمایشگاه توسط مهمانان امضا شد و حاضران با شور و اشتیاق از تابلوهای فاخر و صنایع دستی ایرانی دیدن کردند.

بروشوری به مناسبت این نمایشگاه به زبان‌های فارسی، فرانسوی، عربی و انگلیسی توزیع شده که در آن به معرفی حکیم عمر خیام و گزیده‌ای از اشعار او پرداخته شده است.

علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران می‌توانند تا بیست و سوم ژوئن از این نمایشگاه بازدید کنند و با جلوه‌های بدیع هنر ایرانی از گذشته تا حال آشنا شوند.

برپایی این نمایشگاه فرهنگی، فرصتی ارزشمند برای تبادل فرهنگی بین ایران و الجزایر و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ غنی و پویای ایران به مردم این کشور است.

حضور پرشور مردم و مقامات الجزایری در این نمایشگاه، نشان‌دهنده علاقه و احترام این کشور به فرهنگ و تمدن ایران است.

امید است برگزاری چنین رویدادهایی، به تحکیم روابط فرهنگی و دوستانه بین دو کشور ایران و الجزایر کمک کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *