خانه » والیبال ایران؛ از سرمربی کره‌ای برای بانوان تا مذاکره با سه گزینه بزرگ برای آقایان

والیبال ایران؛ از سرمربی کره‌ای برای بانوان تا مذاکره با سه گزینه بزرگ برای آقایان

0

رئیس فدراسیون والیبال از آخرین وضعیت انتخاب سرمربی برای تیم‌های ملی والیبال ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از عملکرد ضعیف تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها، محمد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال، از مذاکره با مربیان طراز اول دنیا برای هدایت تیم ملی مردان خبر داده است.

تقوی در این باره گفت: به سه مربی بزرگ دنیا پیام فرستادیم که دو تا از آنها پاسخ داده‌اند و با آنها وارد مذاکره شده‌ایم. یکی از این مربیان هنوز به ما پاسخ نداده و منتظر جواب او هم هستیم. خدا را شکر تا به الان روند مذاکرات خوب بوده و خیلی امیدوارم که به زودی با این مربیان به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه انتخاب سرمربی به پایان سال موکول نخواهد شد، افزود: هر چند که خیلی از مربیان خوب دنیا الان در المپیک هستند و قاعدتاً تا بعد از المپیک به دلیل مسائل حرفه‌ای نمی‌توانیم خیلی از موضوعات را علنی کنیم. اما از همینجا یک قول به مردم می‌دهم که اجازه نمی‌دهم مثل خیلی از مواقع انتخاب سرمربی به پایان سال موکول شود، قطعاً در کوتاه‌ترین زمان بعد از المپیک قرارداد را عقد و اعلام خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد انتخاب سرمربی کره‌ای برای تیم ملی بانوان نیز گفت: یکی از معضلات جدی ما انتخاب سرمربی برای تیم ملی والیبال بانوان است، چون معمولاً مربیان خوب دنیا برای تیم‌های بانوان، آقایان هستند و ما برای پیدا کردن مربی خوب برای تیم ملی والیبال بانوان با محدودیت روبه‌رو هستیم.

تقوی با بیان اینکه با خانم «لی» از بعد از عید مذاکره را آغاز کرده‌اند، افزود: یکی از اتفاقات خوبی هم که افتاد این بود که قرارداد این سرمربی را به توافقی که با فدراسیون جهانی داشتیم وصل کردیم. این توافق مبنی بر این بود که مبلغ قرارداد این مربی از سوی FIVB با هدف طرح توسعه فدراسیون جهانی والیبال پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: خانم «لی» اواخر تیرماه به ایران می‌آید و کار را شروع خواهد کرد. ما هم امسال دو رویداد برای تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم. تیم ملی بزرگسالان بانوان باید در رویدادهای بین‌المللی بیشتری شرکت کند تا به خودباوری برسد. امسال هم با رویکرد جوان‌گرایی در دو رویداد شرکت خواهد کرد تا بتوانیم این تیم را برای آینده آماده کنیم.

تقوی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب سرمربی کره‌ای برای بانوان ریسک به حساب نمی‌آید، گفت: تا زمانی که کار فنی شروع نشود نمی‌دانیم چه اتفاقاتی رقم می‌خورد. اما موضوعی که حائز اهمیت است اینکه کره در جایگاه چندم آسیا بود که به سراغ مربیان بالاتر از خودش رفت؟! ما الان چندم آسیا هستیم و آیا کره از نظر رنکینگی از ما بالاتر هست یا خیر؟!

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: من این موضوع را می‌پذیریم که ما به یک مربی طراز اول نیاز داریم، اما پیدا کردن یک مربی طراز اول دنیا در بخش بانوان کار خیلی سختی است، چون معمولاً آقایان برای هدایت تیم‌های بانوان انتخاب می‌شوند و کره هم از این قاعده مستثنی نیست. اما این خانم به عنوان کمک مربی تیم ملی بزرگسالان تجربه سومی آسیا را در کارنامه خود دارد. در حالی که ما در بخش بانوان هیچ زمانی جز پنچ تیم آسیا نبودیم.

وی ادامه داد: بنابراین برای ما اهمیت دارد مربی که جذب تیم ملی می‌شود، تجربه حضور در مرحله رده بندی، فینال را داشته باشد. ما نمی‌گوییم خانم «لی» جز بهترین مربیانی است که وجود دارد اما جز بهترین نفراتی بود که ما توانستیم با او رایزنی کنیم. این هم نهایت آمال و آروزهای ما برای بخش بانوان نیست. یکی از اهدافم در فدراسیون توسعه والیبال بانوان و ساحلی مردان در چهار سال آینده است و برنامه‌های ویژه‌ای برای این دو تیم داریم. هدف اصلی ارتقای جایگاه فعلی این دو تیم است و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *