خانه » پتروشیمی [ج] به پرداخت 872 میلیون دلار به پتروشیمی جم محکوم شد

پتروشیمی [ج] به پرداخت 872 میلیون دلار به پتروشیمی جم محکوم شد

0

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از صدور حکم به محکومیت یکی از شرکت‌های پتروشیمی به پرداخت 872 میلیون دلار به نفع شرکت پتروشیمی جم با پیگیری این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت: این حکم به دنبال اختلاف در اجرای قرارداد بلندمدت فروش اتیلن بین دو شرکت پتروشیمی صادر شده است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی جم در سال 1384 به دلیل عدم وصول مطالبات ارزی خود به مبلغ 872 میلیون دلار بر اساس قرارداد منعقده، در هیأت داوری طرح دعوا کرده بود.

شیرعالی ادامه داد: پس از طرح این موضوع، هیأت اول داوری در سال 1396 به دلیل دولتی بودن شرکت پتروشیمی جم، خود را صالح به رسیدگی به پرونده ندانست، اما هیأت دوم داوری در تیرماه 1399 رأی به محکومیت شرکت پتروشیمی طرف دعوا به پرداخت مبلغ مذکور در وجه شرکت پتروشیمی جم را صادر کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این رأی در نهایت توسط دیوان عالی کشور تأیید شد، گفت: با صدور این حکم، حق و حقوق شرکت پتروشیمی جم و به تبع آن، جمع کثیری از بازنشستگان کشوری که سهامدار این شرکت هستند، احقاق شد.

این حکم در حالی صادر شده است که صنعت پتروشیمی ایران با چالش‌های متعددی از جمله تحریم‌های بین‌المللی و سوءمدیریت روبرو است.

صدور این حکم می‌تواند به عنوان گامی در جهت احقاق حقوق بیت‌المال و مبارزه با فساد در این صنعت تلقی شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *