خانه » مانور خاموشی در مترو تهران برای آمادگی در برابر شرایط بحرانی

مانور خاموشی در مترو تهران برای آمادگی در برابر شرایط بحرانی

0

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران از برگزاری مانور خاموشی در تمام خطوط هفت‌گانه مترو خبر داد.

هدف از برگزاری این مانور، سنجش آمادگی ایستگاه‌ها و نیروهای عملیاتی در برابر خاموشی ناگهانی و تخلیه ایمن مسافران در شرایط بحرانی بود.

در این مانور که در ساعت غیربهره‌برداری برگزار شد، سناریوی خرابی و اختلال در عملکرد پست‌های برق و خاموشی مطلق ایستگاه‌ها شبیه‌سازی شد.

ایستگاه‌های جوانمرد قصاب (خط 1)، جانبازان (خط 2)، میدان راه‌آهن (خط 3)، انقلاب اسلامی (خط 4)، پایانه مهرشهر (خط 5)، شهران (خط 6) و میدان کتاب (خط 7) برای اجرای این مانور انتخاب شده بودند.

به گفته امیراحمدی، مدیر ایمنی و مهندسی عملیات مترو، در این مانور، ابتدا مسافران از ایستگاه‌ها تخلیه شدند و سپس نیروهای عملیاتی نسبت به وصل تک‌تک تجهیزات فنی ایستگاه‌ها، از جمله پله‌برقی، آسانسور، گیت‌ها، سیگنالینگ، بی‌سیم، موبایل و هواسازها اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات به صورت خودکار در مدار قرار نمی‌گیرند، تاکید کرد که هدف از این مانور، ارتقای آمادگی و هماهنگی بین واحدهای مختلف مترو در شرایط بحرانی و اطمینان از تخلیه ایمن مسافران در صورت بروز خاموشی ناگهانی بود.

امیراحمدی همچنین از توزیع بلیت جبرانی به مسافران در زمان برگزاری مانور خبر داد و گفت: “در این مانور، علاوه بر تخلیه مسافران، شناسایی و بررسی مسیرهای خروج اضطراری و پناهگاه‌های امن در ایستگاه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت.”

به گفته وی، تمرکز مانور در خط 5 مترو (پایانه مهرشهر) بر تداوم کارکرد در سیستم‌های سیگنالینگ، کنترلی و نظارتی در شرایط خاموشی بود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات مترو تهران در پایان بر اهمیت برگزاری اینگونه مانورها برای ارتقای سطح آمادگی و حفظ ایمنی مسافران در شرایط بحرانی تاکید کرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *