خانه » هشدار: لوازم آرایشی تقلبی پاکستانی وارد بازار ایران می‌شود

هشدار: لوازم آرایشی تقلبی پاکستانی وارد بازار ایران می‌شود

0

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق سازمان غذا و دارو اعلام کرد که بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی که در بازار به فروش می‌رسند، در واقع در کارگاه‌های غیرمجاز زیرپله‌ای در پاکستان تولید شده‌اند.

حامد عبدی با اشاره به ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی از سال ۹۷ توسط وزارت صمت، گفت: در حال حاضر اکثر این محصولات در بازار به صورت قاچاق یا تقلبی عرضه می‌شوند.

وی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • محصولات تقلبی با برندهای معروف خارجی: این محصولات در کارگاه‌های غیرمجاز در کشورهایی مانند پاکستان تولید و با نام برندهای اصلی به فروش می‌رسند.
  • محصولات قاچاق تقلبی: این محصولات نیز در کشورهای دیگر تولید می‌شوند اما به صورت قاچاق وارد ایران شده و به عنوان محصول تقلبی به فروش می‌رسند.

عبدی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی قاچاق از کشورهایی مانند دبی، پاکستان و هند وارد ایران می‌شوند، به مصرف‌کنندگان هشدار داد که مراقب باشند فریب این محصولات تقلبی را نخورند.

استفاده از این محصولات می‌تواند به سلامت پوست و موی افراد آسیب جدی برساند.

لذا توصیه می‌شود که برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، فقط به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و از اصالت و سلامت محصول قبل از خرید اطمینان حاصل کنید.

سازمان غذا و دارو نیز به طور مستمر در حال نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان است.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به سامانه 1590 گزارش دهند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *