خانه » قیمت طلا در چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، اما امروز با کاهش جزئی روبرو شد

قیمت طلا در چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، اما امروز با کاهش جزئی روبرو شد

0

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.67 درصد کاهش به 2327 دلار و 33 سنت رسید. این در حالی است که قیمت طلا طی یک ماه گذشته 1.8 درصد افزایش یافته بود.

انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی، قیمت طلا را برای چهارمین ماه متوالی افزایش داده است. با این حال، انتشار آمار اقتصادی مثبت از ایالات متحده مبنی بر افزایش 0.3 درصدی شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در ماه آوریل، تا حدی جلوی رشد قیمت طلا را گرفت.

نرخ تورم در 12 ماه منتهی به ماه مارس 2.7 درصد ارزیابی شده است. برخی مقامات فدرال رزرو اعلام کرده‌اند که برای متقاعد شدن به کاهش نرخ بهره، به چند ماه تورم پایین دیگر نیاز است.

با توجه به گزارش وزارت اقتصاد آمریکا مبنی بر روند کاهش تورم به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

لری لوگان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس، در روز پنجشنبه گفت که تورم در حال حرکت به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی است، اما هنوز برای پایین آوردن نرخ بهره زود است.

افزایش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 3.47 درصد کاهش به 30 دلار و 44 سنت رسید و پلاتین با 0.88 درصد افزایش به 1038 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

بازار طلا در روزهای آینده چه روندی خواهد داشت؟

فعلا نمی‌توان با قاطعیت گفت که قیمت طلا در روزهای آینده چه روندی خواهد داشت.

عوامل متعددی از جمله نرخ تورم، سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و وضعیت اقتصاد جهانی بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارند.

با این حال، با توجه به روند کاهشی تورم و احتمال کاهش نرخ بهره، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در کوتاه‌مدت ثبات داشته باشد یا کمی افزایش یابد.

لازم به ذکر است که تحلیل‌های ارائه شده در این مقاله صرفا جهت اطلاع‌رسانی بوده و به هیچ عنوان توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش طلا محسوب نمی‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *