خانه » رئال مادرید – دورتموند؛ جدالی برای فتح کهکشان در ومبلی

رئال مادرید – دورتموند؛ جدالی برای فتح کهکشان در ومبلی

0

در شبی که قرار است قهرمان لیگ برتر ایران نیز مشخص شود، نبردی حماسی در ومبلی لندن برای تعیین قهرمان اروپا بین رئال مادرید پرافتخار و دورتموند جاه‌طلب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳ به ایستگاه پایانی خود رسیده و شامگاه شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، دو غول فوتبال اروپا یعنی رئال مادرید و دورتموند در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها را مشخص کنند.

اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی قضاوت این دیدار حساس را بر عهده خواهد داشت. او که پیش از این فینال لیگ اروپا ۲۰۲۲ را نیز قضاوت کرده بود، برای دومین بار در این فصل یک فینال معتبر اروپایی را سوت خواهد زد.

دو تیم تاکنون ۱۴ بار در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل کار ۶ برد برای رئال مادرید، ۳ پیروزی برای دورتموند و ۵ تساوی بوده است. آخرین قهرمانی دورتموند که تنها قهرمانی این تیم در اروپا هم محسوب می‌شود، به فصل ۱۹۹۶ برمی‌گردد و رئال مادرید نیز آخرین بار در فصل ۲۰۲۱ جام را بالای سر برده است.

رئال در مسیر رسیدن به فینال، لایپزیگ، منچسترسیتی و بایرن مونیخ را از پیش رو برداشت و دورتموند نیز با شگفتی‌های متعدد، آیندهوون، اتلتیکو مادرید و پاری سن ژرمن را حذف کرد.

رئال مادرید با ۱۴ قهرمانی، پرافتخارترین تیم اروپا است و زنبورها نیز با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در جایگاه هجدهم قرار دارند. کهکشانی‌ها ۶ عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا و ۸ عنوان لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارند و رکورددار کسب پنج عنوان قهرمانی متوالی جام باشگاه‌های اروپا هستند.

یکی از نکات جالب این فینال، حضور دورتموند در آخرین میزبانی ومبلی از فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۳ است. در آن سال دورتموند با شکست ۲ بر ۱ برابر بایرن به عنوان نایب قهرمانی رسید و رئال تاکنون در این ورزشگاه جشن قهرمانی برگزار نکرده است.

کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه رئال مادرید، با ۴ قهرمانی در این مسابقات (میلان ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ – رئال مادرید ۲۰۱۴، ۲۰۲۲) رکورددار است و به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی و جاودانه کردن نام خود در تاریخ فوتبال است.

این بازی برای برخی بازیکنان دو تیم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مارکو رویس، کاپیتان دورتموند که پس از ۱۲ سال و ۴۲۸ بازی، در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد، آخرین بازی خود با پیراهن زنبورها را در ومبلی انجام می‌دهد. ادن ترزیچ، سرمربی دورتموند، رویس را “افسانه زنده” این باشگاه توصیف کرده است.

تونی کروس، هافبک باتجربه رئال مادرید نیز پس از این فصل از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. او با رئال مادرید چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست آورده و به دنبال پنجمین قهرمانی در این رقابت‌هاست.

از سوی دیگر، دو ستاره نوظهور فوتبال اروپا نیز در این دیدار روبروی هم قرار می‌گیرند. جود بلینگام، هافبک ۲۰ ساله رئال مادرید که پس از جدایی از دورتموند در این فصل عملکردی درخشان داشته، در ومبلی با جیدون سانچو، ستاره انگلیسی دورتموند که سابقه بازی در کنار هم در این تیم آلمانی را دارند، روبرو خواهد شد.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ساعاتی پیش از آن، قهرمان لیگ برتر ایران نیز در ورزشگاه آزادی یا پاس تهران مشخص خواهد شد تا هیجان فوتبال در این شب به اوج خود برسد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *