خانه » فینال جام حذفی با VAR برگزار می‌شود؛ تخلف ثابت شود، محرومیت در انتظار متخلفان!

فینال جام حذفی با VAR برگزار می‌شود؛ تخلف ثابت شود، محرومیت در انتظار متخلفان!

0

رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری فینال جام حذفی با سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) و همچنین برخورد قاطع با متخلفان در صورت اثبات فساد خبر داد.

مهدی تاج در خصوص استفاده از VAR در فوتبال ایران اظهار داشت: “با حمایت دولت و وزیر ورزش، مقدمات ورود دستگاه‌های VAR به کشور در حال انجام است. فینال جام حذفی با موافقت اولیه فیفا با سیستم VAR برگزار می‌شود و در فصل آینده نیز شاهد استفاده از این سیستم در مسابقات خواهیم بود.”

وی با اشاره به ورود دو دستگاه VAR به ایران و برنامه‌ریزی برای ورود 5 تا 6 دستگاه دیگر، افزود: “هدف ما ارتقای سطح داوری در فوتبال ایران و استفاده از ابزارهای نوین برای کاهش اشتباهات داوری است.”

تاج در خصوص پرونده فساد در فوتبال ایران نیز گفت: “امکان دارد فساد در فوتبال وجود داشته باشد و به من هم گزارشی در مورد 3 نفر از پرسنل فدراسیون ارائه شده است. این اتفاق مربوط به سال 1400 است که من در فدراسیون مسئولیت نداشتم. این موضوع هم در حال حاضر در کمیته اخلاق و ارکان قضایی فدراسیون قابل اثبات نیست و باید به مراجع قضایی ارجاع داده شود.”

وی با بیان اینکه پرونده در حال حاضر در اختیار مقامات قضایی کرمان است، تصریح کرد: “اطلاعات ما در حد مسائلی است که این نهاد ارائه داده و اطلاعات بیشتری در اختیارمان نیست. با این حال، 2 نفر از همکاران را تا زمان مشخص شدن وضعیت پرونده تعلیق کرده‌ایم.”

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: “اگر فساد این افراد اثبات شود، بدون هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی، آنها را از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم و به مراجع ذیصلاح معرفی خواهیم کرد. قانون برای همه یکسان است و در برخورد با متخلفان قاطع خواهیم بود.”

استفاده از VAR در فینال جام حذفی و برخورد قاطع با متخلفان در صورت اثبات فساد، دو خبر مهمی است که از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شده است.

امیدواریم شاهد ارتقای سطح داوری در فوتبال ایران و همچنین برخورد جدی با هرگونه فساد در این عرصه باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *