خانه » شکوفایی استعدادهای جوان در سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی ایران

شکوفایی استعدادهای جوان در سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی ایران

0

سی و یکمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با استقبال گسترده هنرمندان جوان و برگزاری مراسم اختتامیه در دانشگاه بجنورد به کار خود پایان داد. این رویداد هنری که با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای جوان در سراسر کشور برگزار می‌شود، هر ساله شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی هنرمندان است.

در این دوره از جشنواره، بیش از یک هزار و دویست اثر در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی به دبیرخانه ارسال شد که نشان از استقبال چشمگیر هنرمندان جوان از این رویداد دارد. حضور چهره‌های شاخص هنرهای تجسمی کشور در کنار هنرمندان جوان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله ویژگی‌های بارز این دوره از جشنواره بود.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی، بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان و ایجاد فرصت‌های مناسب برای رشد و شکوفایی آن‌ها تاکید کرد. وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حاشیه جشنواره اشاره کرد و این اقدام را گامی مهم در جهت ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان جوان دانست.

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ نیز با ابراز خرسندی از برگزاری موفق این دوره از جشنواره، به مشارکت بنیاد ملی نخبگان در این رویداد اشاره کرد و این همکاری را گامی مهم در جهت حمایت از هنرمندان جوان و نخبه کشور دانست.

مینا صدری، دبیر جشنواره، با اشاره به کیفیت بالای آثار ارسالی، از افزایش جوایز جشنواره خبر داد و این تصمیم را در راستای تشویق بیشتر هنرمندان جوان دانست.

شعیب حسینی‌مقدم، قائم مقام موزه هنرهای معاصر تهران نیز با تاکید بر اهمیت جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در شناسایی و معرفی استعدادهای جوان، بر لزوم حمایت مستمر از این هنرمندان پس از پایان جشنواره و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها تاکید کرد.

در مجموع، سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، با استقبال گسترده هنرمندان جوان و برگزاری مراسمی باشکوه، به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری کشور در حوزه هنرهای تجسمی به شمار می‌رود. این جشنواره با فراهم آوردن فرصتی مناسب برای نمایش آثار هنرمندان جوان، به شناسایی و معرفی استعدادهای جدید کمک شایانی کرده و می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی هنرهای تجسمی کشور ایفا کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *