خانه » 40 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT فعال هستند

40 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT فعال هستند

0

دبیر ستاد توسعه اتصال‌پذیری و ارتباطات: فارغ‌التحصیلان ICT می‌توانند در این بازار نقش‌آفرینی کنند

تهران – به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه اتصال‌پذیری و ارتباطات، در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با اشاره به فعالیت 40 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT، اظهار داشت: “این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت قابل توجه کشور در این بخش و فرصت‌های شغلی فراوانی است که برای فارغ‌التحصیلان این رشته ایجاد می‌شود.”

تور فناورانه الکامپ به همت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی در محل خانه فناوری و نوآوری ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این تورها، گسترش دانش و فناوری، شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های صنایع ملی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

کرباسی در ادامه به اهداف و مأموریت‌های ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات اشاره کرد و گفت: “این ستاد که خردادماه سال گذشته تأسیس شده، اهدافی چون توسعه منابع انسانی، بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات، توسعه اتصال‌پذیری با اولویت هوشمندسازی صنایع و تقویت زیرساخت امنیت سایبری را دنبال می‌کند.”

وی همچنین به قانون جهش تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: “بر اساس این قانون، صنایع و شرکت‌های بزرگ می‌توانند با تعریف پروژه‌های تحقیق و توسعه، هزینه‌های آن‌ها را از محل مالیات خود پرداخت کنند. اعتبار مالیاتی اولویت اول معاونت علمی است و اجرایی شدن آن تا 10 سال آینده می‌تواند سهم علم و فناوری از GDP کشور را به جایگاه بایسته آن برساند.”

در این تور فناورانه، جمعی از متخصصان حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک به معرفی مجموعه‌های تحت مدیریت خود و راه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در آن‌ها پرداختند. همچنین از برخی از شرکت‌های برگزیده در نمایشگاه الکامپ بازدید شد.

حضور 40 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT نشان‌دهنده پویایی و نوآوری این بخش و فرصت‌های متعددی است که برای فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *