خانه » شرط هنیه برای آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه

شرط هنیه برای آغاز دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه

0


در حالی که امواج آرامش بر فضای منطقه‌ای هنوز حاکم نشده، جنبش حماس با اعزام هیئتی به قاهره، در پی احیای مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل است. این اقدام به دنبال ابتکار مصر برای تسهیل روند میانجیگری انجام می‌شود، اما اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، شرایطی را برای آغاز دوباره مذاکرات مطرح کرده که بر اصول ثابت و ناقض‌ناپذیر جنبش تاکید دارد.

شرایط مطرح شده از سوی حماس؛ آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل اسرائیل

هنیه، در تماس‌های اخیر خود با میانجیگران، نقاط عطفی را برای پیشبرد مذاکرات مشخص نموده که شامل آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از مناطق فلسطینی و بازگشت بدون قید و شرط آوارگان می‌شود. این درخواست‌ها، بیانگر تمایل حماس برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و پایدار در منطقه است.

پیامدهای تعلل اسرائیل در روند مذاکرات

اسامه حمدان، از رهبران برجسته حماس، نیز بر عدم پیشرفت مذاکرات به دلیل تعلل و امتناع اسرائیل از پذیرش شرایط مطرح شده اشاره کرده است. وی تاکید دارد که حماس همچنان بر مواضع خود استوار است و از اصول خود عدول نخواهد کرد.

موانع پیش‌روی مذاکرات؛ تحت فشار قرار گرفتن میانجیگران

با وجود فشارهای بین‌المللی، به‌ویژه از سوی ایالات متحده آمریکا بر مصر و قطر برای دستیابی به آتش‌بس، مذاکرات پیشین نتوانسته‌اند به نتیجه مطلوب دست یابند. با این حال، هیئت حماس با امیدواری به قاهره می‌رود تا در مذاکرات جدید، راهکاری برای خاتمه دادن به درگیری‌ها و دستیابی به صلح پایدار پیدا کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *