خانه » سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه احضار شدند

سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه احضار شدند

0


در پاسخ به رفتار‌های غیر مسئولانه و دوگانه‌ی کشور‌های اروپایی در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی، سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در ساعات اولیه‌ی صبح به وزارت امور خارجه ایران احضار شدند. این احضار نشان‌دهنده‌ی نارضایتی ایران از مواضع سه کشور در برابر حملات اخیر اسرائیل به سفارتخانه‌های ایران است.

مواضع اروپا و برخورد با حقوق بین‌الملل

مدیرکل غرب اروپا در وزارت خارجه ایران، ضمن اشاره به حملات ضد بشری و نقض آشکار حقوق و موازین بین‌المللی از سوی اسرائیل، به ویژه حمله به سفارت ایران در دمشق، نشستی را با سفرای مذکور ترتیب داد. این جلسه بیانگر تلاش ایران برای محکوم کردن اقدامات اسرائیل و درخواست برای رعایت اصول حقوق بین‌المللی از سوی جوامع جهانی است.

دفاع مشروع: پاسخ ایران به تجاوزات

در پاسخ به سلسله جنایات و تجاوزات اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران شب گذشته دست به اقدامات دفاعی زده و به صورت مشروع به حمله‌های رژیم صهیونیستی پاسخ داد. این عملیات، که مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد صورت گرفته، نمایانگر حق ذاتی دفاع مشروع ایران است.

تقبیح دوگانگی رویکرد اروپا

مدیرکل غرب اروپا در این نشست، نارضایتی خود را از رویکرد دوگانه‌ی کشورهای اروپایی نسبت به حق دفاع مشروع ایران بیان کرد. وی تأکید کرده که این کشورها ضمن محکوم کردن اقدامات دفاعی ایران، در برابر جنایات اسرائیل سکوت اختیار کرده‌اند.

نتیجه و انتظارات ایران از اروپا

سفرای سه کشور اروپایی در پایان این نشست اظهار داشتند که مراتب نارضایتی ایران را به فوریت به پایتخت‌های خود منعکس خواهند کرد. ایران امیدوار است که این اقدام منجر به تجدید نظر اروپا در مواضع خود و تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای شود.

جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مواضع، از جامعه‌ی جهانی می‌خواهد که به جای یکجانبه‌گرایی، به اصول مشترک و تعهدات حقوقی و بین‌المللی خود عمل کنند و در جهت دفاع از حقوق بشر واقعی گام بردارند. این مسیر تنها راه برای ایجاد ثبات و صلح دائمی در خاورمیانه و جهان است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *