خانه » رایزنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در داووس

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در داووس

0

در یکی دیگر از دیدارهای دیپلماتیک در داووس، حاکمیت ایران و انگلیس با هم به بحران‌ها و تحولات منطقه‌ای پرداختند. امیرعبداللهیان، نماینده ایران، و دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، در دیدار خود در سوئیس، به گفت‌وگو پرداختند.

گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای

در این دیدار، موضوعاتی چون روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. این گفت‌وگو به منظور بهبود فضای مناسبات و تأسیس یک رویکرد واقع‌بینانه و سازنده در قبال چالش‌های امروز منطقه انجام شد.

امید به رویکرد سازنده انگلیس

امیرعبداللهیان در گفتارهای خود امیدواری خود را به بهبود فضای مناسبات با انگلیس اعلام کرد. او از لندن خواست که با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، در مواجهه با تحولات منطقه و بهبود روابط دوجانبه عمل کند.

تأکید بر ریشه‌های بحران فلسطین

در گفت‌وگو با کامرون، امیرعبداللهیان به ریشه‌های بحران فلسطین پرداخت و اشاره کرد که این بحران ناشی از ۷۵ سال اشغالگری رژیم اسرائیل، تجاوز مستمر آن به حقوق اساسی فلسطینیان و ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین است.

انتقاد از معیار‌های دوگانه

امیرعبداللهیان در انتقادی به معیار‌های دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی، اظهار کرد که رژیم اسرائیل نمی‌تواند بدون تبعات در غزه قتل عام زنان و کودکان را ارتکاب کند. او تاکید کرد که امنیت آبراه اقتصادی این منطقه را به خاطر توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ به مخاطره انداختن، غیرمنطقی است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *