خانه » رانش زمین و سیل در اندونزی ۱۱ کشته و ۱۷ مفقود برجای گذاشت

رانش زمین و سیل در اندونزی ۱۱ کشته و ۱۷ مفقود برجای گذاشت

0

گورونتالو، اندونزی – رانش زمین و سیل‌های ناگهانی که در پی بارش‌های شدید باران در منطقه Bone Bolango استان گورونتالو اندونزی رخ داد، منجر به ریزش معدن طلا و جان باختن ۱۱ نفر و مفقود شدن ۱۷ نفر دیگر شد.

آکریل بابیونگگو، رئیس واحد عملیاتی آژانس مدیریت بلایای منطقه، گفت: “بارش شدید باران باعث رانش زمین و سیل‌هایی شد که نیمه شب به معدن واقع در این منطقه و کمپ‌های معدنچیان برخورد کرد و موجب کشته و ناپدید شدن برخی از آنها شد.”

تاکنون جسد ۱۱ نفر از قربانیان این حادثه پیدا شده و تلاش‌های جستجو برای یافتن ۱۷ نفر مفقود شده ادامه دارد. حدود ۱۸۰ نفر از جمله پرسنل اداره جستجو و نجات محلی، سربازان، پلیس و پرسنل سازمان حوادث غیرمترقبه در این عملیات جستجو شرکت دارند.

هریانتو، رئیس تیم جستجو و نجات گورونتالو، اظهار داشت که تلاش‌های جستجو به دلیل موقعیت دور افتاده معدن و شرایط چالش‌برانگیز جاده‌ای با موانعی روبرو است. به دلیل شکسته شدن چندین پل، عبور و مرور وسایل نقلیه در این مسیر امکان‌پذیر نیست و تیم‌های جستجو مجبورند با پای پیاده به محل حادثه اعزام شوند.

آژانس مدیریت بلایای منطقه‌ای همچنین گزارش داد که ۲۸۸ خانه در پنج منطقه فرعی در اثر این حادثه زیر آب رفته و حداقل ۱۰۲۹ نفر آواره شده‌اند.

این حادثه تلخ بار دیگر خطرات ناشی از رانش زمین و سیل را در مناطقی که با بارش‌های شدید باران روبرو هستند، به نمایش می‌گذارد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *