خانه » رئیسی: پیشرفت‌های کشور با هنرمندی به تصویر کشیده شوند

رئیسی: پیشرفت‌های کشور با هنرمندی به تصویر کشیده شوند

0

در دیدار صمیمی رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی با جمعی از هنرمندان برجسته کشور، بر اهمیت به تصویر کشیدن دستاوردها و پیشرفت‌های کشور توسط جامعه هنری تاکید شد. این نشست، فرصتی بود برای تبادل نظر و ارائه دیدگاه‌های هنرمندان در حوزه‌های مختلف به رئیس دولت، و بررسی راه‌های تقویت بیشتر همکاری بین دولت و هنرمندان.

پیشرفت‌ها در قاب هنر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، با تقدیر از نقش بی‌بدیل هنر و هنرمندان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی دفاعی، بر لزوم توجه جدی به این حوزه تاکید و از هنرمندان خواست تا با استفاده از قدرت هنر، افتخارات و دستاوردهای کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارند.

دورهمی هنر و فرهنگ

در این جلسه که اهالی «فرهنگ و هنر» از جمله شاعران، سینماگران، خوشنویسان، موسیقی‌دانان و ادبیات حضور داشتند، رئیس‌جمهور به طور ویژه بر اهمیت هنر به عنوان یک ابزار قدرتمند برای اقتدارآفرینی کشور و معرفی ایران پیشرفته به جهان تاکید کرد.

تاکید بر حمایت از هنرمندان

رئیسی، ضمن اشاره به ضرورت حمایت مالی و حقوقی از هنرمندان، اظهار داشت که دولت متعهد به حمایت از فرهنگ و هنر است و از فعالان این حوزه‌ها انتظار دارد تا با آثار خود، امید و آرامش را به جامعه به ویژه نسل جوان هدیه کنند.

دیالوگ با هنرمندان

هنرمندان حاضر در نشست، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند و بر لزوم توجه به مسائلی چون مشکلات معیشتی و مسکن هنرمندان، تنظیم مالیاتی منصفانه و تامین اجتماعی برای هنرمندان تاکید کردند.

رویکرد جهانی به حمایت از فلسطین

رئیس‌جمهور همچنین به حمایت ۴۵ ساله ایران از ملت فلسطین اشاره کرد و تاکید نمود که این حمایت، نشان‌دهنده بصیرت و آگاهی ملت ایران است و اکنون جهان به درستی این مواضع پی برده است.

نقش هنر در تقویت هویت ملی

این دیدار، نه تنها به عنوان فرصتی برای تقویت پیوند بین دولت و جامعه هنری بود، بلکه تاکیدی بر نقش کلیدی هنر در تقویت هویت ملی، ارتقای فرهنگی و معرفی پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود. این نشست نمونه‌ای از چگونگی هم‌افزایی بین حوزه‌های فرهنگی، هنری و سیاست در جهت رسیدن به اهداف ملی و فراتر از آن، ایجاد اثرگذاری جهانی است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *