خانه » دولت سیزدهم در مسیر ارتقای سلامت ایران: از مراکز سلامت روان تا واکسن‌های جدید

دولت سیزدهم در مسیر ارتقای سلامت ایران: از مراکز سلامت روان تا واکسن‌های جدید

0

معاون بهداشت وزارت بهداشت، اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت را تشریح کرد.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به سابقه و توجه رئیس جمهور به حوزه سلامت، گفت: “دولت سیزدهم بیمارستان‌ها و دانشکده‌های متعددی را افتتاح کرده و به طور خاص به موضوع سلامت روان توجه ویژه‌ای داشته است.”

افزایش مراکز سلامت روان و جذب نیروی انسانی

یکی از اقدامات شاخص در این زمینه، افزایش تعداد مراکز خدمات سلامت روان و مراقبت اجتماعی (سراج) از 22 مرکز در ابتدای دولت به 79 مرکز در حال حاضر است. همچنین دولت سیزدهم در نظر دارد تا پایان سال جاری، 21 مرکز دیگر به این تعداد اضافه کند.

علاوه بر این، بیش از 4 هزار بهورز و 6 هزار نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف طی دو سال گذشته جذب شده‌اند.

ایجاد ظرفیت در شبکه نظام سلامت

در راستای ارتقای نظام سلامت، 4400 فضای جدید ایجاد یا اورهال شده و 3000 فضای جدید نیز به شبکه اضافه شده است. همچنین 500 دستگاه آمبولانس شاسی بلند به مناطق روستایی و 5000 موتورسیکلت به شبکه اورژانس کشور اختصاص یافته است.

افزایش واکسیناسیون با دو واکسن جدید

یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم، گسترش برنامه واکسیناسیون کشور با دو واکسن جدید “پنوموکوک” و “روتاویروس” است. این اقدام با هدف کاهش مرگ و میر نوزادان ناشی از بیماری‌های ریوی و اسهال انجام شده است.

دکتر فرشیدی در پایان با اشاره به هزینه‌های بالای این برنامه، از دستور رئیس جمهور برای تامین بودجه مورد نیاز و همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه قدردانی کرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *