خانه » دانشگاه تهران شبکه جهانی “۱۷۵۷” را برای صلح جهانی تاسیس کرد

دانشگاه تهران شبکه جهانی “۱۷۵۷” را برای صلح جهانی تاسیس کرد

0

رئیس دانشگاه تهران از تأسیس شبکه‌ای جهانی با عنوان “شبکه ۱۷۵۷” برای ترویج صلح جهانی خبر داد. این شبکه که همزمان با بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران و جهان راه‌اندازی شده، مورد استقبال برخی از دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، در مراسم رونمایی از منشور این شبکه گفت: در پی پیشنهاد دانشگاه تهران و بر اساس مصوبه مجمع عمومی یونسکو در سال ۲۰۱۷ مبنی بر شناسایی دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان قدیمی‌ترین نهاد علمی جهان، شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، دانشگاه تهران را به عنوان “نماد آموزش عالی ایران” و میراث‌دار این تاریخ پرافتخار معرفی کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر نقش دانشگاه تمدن‌ساز در تمدن نوین اسلامی، افزود: دانشگاه تهران با اتکا به این مصوبه یونسکو و جایگاه خود به عنوان نماد آموزش عالی ایران، رسالت خود را در مسیر احیای تمدن ایرانی-اسلامی و خدمت به بشریت دنبال خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: تمدن ایرانی همواره در مسیر اعتلا، منشأ رفاه و آسایش بشر بوده است. در شرایطی که امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش و صلح جهانی نیازمندیم، دانشگاه تهران با تاسیس شبکه ۱۷۵۷، دانشگاه‌های جهان را زیر چتر این شبکه گرد هم خواهد آورد تا در راستای تحقق صلح جهانی گام بردارند.

شبکه ۱۷۵۷ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌های عضو، در زمینه‌های مختلفی همچون:

  • برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی بین‌المللی
  • تبادل دانشجو و استاد
  • انجام پژوهش‌های مشترک
  • تولید و نشر آثار علمی
  • و…

فعالیت خواهد کرد.

امید است این ابتکار عمل دانشگاه تهران، در ایجاد جهانی عاری از خشونت و سرشار از صلح و دوستی، نقشی موثر ایفا کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *