خانه » یک حقیقت تلخ در باب بازار انجام پایان نامه: ریشه یابی موشکافانه

یک حقیقت تلخ در باب بازار انجام پایان نامه: ریشه یابی موشکافانه

0

ما سعی کردیم به طور تخصصی بازار انجام پایان نامه را تحلیل و بررسی کنیم که چرا تعداد این موسسات رفته رفته در حال افزایش است.

یک نقل و قول بسیار زیبا از مارک توان وجود دارد که می گوید: «حضرت «آدم» یک بشر بود و بس. او سیب را نه بخاطر سیب بودنش، بلکه بخاطر ممنوعیتش می‌خواست.» و در این میان، ممنوعیت بازار انجام پایان نامه به جای آنکه حالت بازدارندگی به همراه داشته باشد، بازار را بیشتر و بیشتر داغ کرده است و به موجب آن، وب سایت های بیشماری در سطح اینترنت یافت می شوند که صراحتا پایان نامه انجام می دهند.

به نظر می رسد عامل اصلی فعالیت گسترده موسسات پایان نامه نویسی سخت بودن انجام پایان نامه است. برای بررسی این موضوع تصمیم گرفتیم با یکی از موسسات معتبر گفتگویی داشته باشیم و سوالاتی را از ایشان بپرسیم.

بازار انجام پایان نامه

در بازار پایان نامه نویسی وب سایت های بسیاری در سطح اینترنت وجود دارند که نسبت به انجام پایان نامه دانشجویان در ازای دریافت پول اقدام می کنند که هدف اصلی آنان کسب سود است. در این میان، این وب سایت ها و موسسات نسبت به موسساتی که در این زمینه به افراد مشاوره می دهند را بدنام می کنند و در سطح اینترنت از آنان بد می گویند.

در این بازار چه اتفاقی می افتد؟ برای پی بردن به این موضوع تصمیم گرفتیم با جناب آقای ادیب مدیر عامل موسسه تز نویسان و سردبیر مجله تز نویسان که بیش از 13 سال در زمینه مشاوره دانشجویی در حوالی میدان انقلاب فعالیت دارد گفتگویی دوستانه داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد این موسسات روز به روز بیشتر می شود گفت: با توجه به میزان تقاضای بالا در این زمینه و افزایش تعداد دانشجویان نسل جدید، به نظر می رسد سیستم آموزشی برای تدریس به نسل جدید عاجز بوده است؛ بدین منظور دانشجویان تزجیح می دهند از موسسات برای انجام این کار کمک بگیرند.

وی افزود: در حالی که تمرکز اصلی ما بر روی مشاوره، آموزش انجام تز دکتری است، بسیاری از دانشجویان هنگام دریافت مشاوره از ما درخواست می کنند تا پایان نامه ایشان را بنویسیم و توضیح می دهند که به دلیل مشغله کاری و شغل تمام وقت، زمان کافی برای نوشتن و تکمیل پایان نامه خود را ندارند.

آیا انجام پایان نامه سخت است؟

انجام پایان نامه به گفته دانشجویان بسیار سخت است در حالی که عده ای دیگر می گویند تحت هیچ عنوان سخت نیست. برای بررسی این موضوع به یکی از دانشجویان دانشگاه تهران که به تازگی فارغ التحصیل شده است مراجعه می کنیم.

از وی پرسیدیم نظر ایشان در مورد اینکه آیا انجام پایان نامه سخت است یا آسان فرمود: انجام پایان نامه اصلا سخت نیست؛ درست است در دانشگاه به خوبی یاد نگرفتم اما به کمک استاد راهنما مرحله به مرحله توانستم پایان نامه انم را تکمیل و با موفقیت از آن دفاع نمایم.

وی افزود: انجام پایان نامه به این دلیل برای بعضی از افراد سخت و دشوار است که نیازمند صبر و حوصله زیادی است. برای اینکه پایان نامه خود را بنویسم 6 ماه زمان گذاشتم و نمی دانم اگر به صورت تمام وقت شغال بودم می توانستم پایان نامه خود را به خوبی انجام دهم.

همچنین افزود: در بین همکلاسی های خود می بینم که برای انجام پایان نامه از یکدیگر کمک می گیرند و اگر از موسسه ای بخواهند پایان نامه بگیرند معمولا از یکدیگر پنهان کنند اما شنیده ام که این موضوع در دانشکده های دیگر یا دانشگاه های آزاد کاملا عرف است.

به نظر می رسد تا زمانی که چنین موسساتی در میدان انقلاب آزادانه فعالیت می کنند و هیچگونه بازدارندگی موثری برای آنان وجود نداشته است، دانشجویان همواره در گوشه ذهن خود از این امر آگاهی دارند که هر زمان که اراده کنند می توانند به یکی از این موسسات مراجعه کنند.

از سوی دیگر، سیستم آموزشی می بایست سیاست های جدیدی را در این راستا اتخاذ کند که خرید و فروش پایان نامه دیگر کارساز نباشد. این موضوع می بایست توسط کارشناسان حازق در این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد.

کلام آخر: در صورت نیاز به مشاوره می توانید به موسسه تز نویسان به نشانی اینترنتی teznevisan6.com مراجعه نمایید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت خدمات معرفی شده بر عهده سفارش دهنده آن می باشد و مجله خبری روز آنلاین مسئولیتی در این خصوص ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *