خانه » جهش در بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات با حمایت‌های معاونت علمی

جهش در بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات با حمایت‌های معاونت علمی

0

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه بسته‌های حمایتی متنوع، از جمله تسهیلات ارزان‌قیمت، به دنبال تسریع در بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمد کرباسی، دبیر ستاد فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، در گفتگویی با بیان برنامه‌های این ستاد، به بازدیدهای مستمر و میدانی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از این برنامه‌ها اشاره کرد. هدف از این بازدیدها، آشنایی و شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه فعالیت ستاد، رصد دغدغه‌های آنها و ارائه حمایت‌های لازم است.

حمایت‌های مالی از کارآفرینان در راستای جهش تولید

کرباسی با تاکید بر وجود جعبه ابزاری در معاونت علمی برای حمایت از کارآفرینان در راستای جهش تولید، از انواع تسهیلات تبصره ۱۸ برای اشتغال‌زایی، تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین منابع مالی مستقیم ستاد و معاونت برای حمایت اقتصادی از شرکت‌ها به عنوان این ابزارها نام برد.

شناسایی چالش‌های کسب و کارهای دانش‌بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی با اشاره به حمایت از کسب و کارها و شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، گام اول را رصد و شناسایی این شرکت‌ها دانست. این اقدام منجر به شناسایی ظرفیت‌ها و گلوگاه‌ها و مشکلاتی می‌شود که این شرکت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ستاد با توجه به جعبه ابزاری که در اختیار دارد، تلاش خواهد کرد به ازای هر مساله و موضوعی راه حل متناسبی را پیدا کند.

کرباسی ادامه داد: در راستای ایجاد بستر مناسب در تولید و مشارکت مردم، اقداماتی برای هم‌راستا کردن نهادهای مرتبط با ستاد در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات اشاره کرد. هدف از این اقدام، هم‌افزایی بین‌دستگاهی و ایجاد هماهنگی بین جهت‌گیری‌های نهادهای مختلف مرتبط با حوزه ستاد برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در این حوزه است.

تسهیلات ارزان‌قیمت برای بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات

کرباسی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فهرست بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: با در نظر گرفتن اولویت‌های این فهرست، به دنبال این هستیم که به آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه‌های ضروری و گلوگاهی شبکه ملی اطلاعات ورود کرده و یا قراردادهای فعالی را با اپراتورها منعقد کرده‌اند، در راستای کمک به گردش مالی این شرکت‌ها و رفع نیازهای موقت مالی تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیارشان قرار دهیم.

این حمایت‌ها می‌تواند گامی مهم در جهت تسریع در بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات، افزایش امنیت و پایداری آن و همچنین رونق صنعت ICT در کشور باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *